عنوان مقاله : تنظیم حساب کاربری اعضا در ویندوز ۱۰

تنظیم حساب کاربری اعضا در ویندوز ۱۰

تنظیم حساب کاربری اعضا در ویندوز ۱۰ این امکان را میدهد که میزان دسترسی هر فرد را تنظیم و کنترل نماییم.

اگر می خواهید نوع حساب کاربری یکی از دوستان یا اعضای خانواده را تغییر بدهید تا میزان کنترل آن ها بر رایانه خود را تغییر دهید این کار بسیار ساده است. شاید بخواهید با این کار از رایانه خود محافظت کنید یا به کاربران دسترسی بیشتری دهید تا بتوانند نرم افزار جدیدی نصب کنند.

کلا دو نوع حساب کاربری وجود دارد؛ مدیر (Administaror) و استاندارد (Standard). مدیر کسی است که کنترل کامل بر روی رایانه دارد. او می تواند سخت افزار و نرم افزار جدید نصب کند، تنظیمات پیشرفته را تغییر دهد، حساب دیگر کاربران را مدیریت کند، به تمام فایل ها دسترسی داشته باشد و هر چیزی که بر روی دیگر کاربران تاثیر می گذارد. اگر شما صاحب رایانه و اولین کاربر هستید، مدیر سیستم هستید.

کاربر استاندارد کسی است که می تواند فقط به فایل ها و تنظیمات خود دسترسی داشته باشد. این نوع حساب کاربری برای کودکان و دیگر کسانی که می خواهید دسترسی های پایه در اختیار شان بگذارید ایده آل است. هر حساب جدیدی بسازید به طور پیش فرض حساب استاندارد است.

برای تغییر دسترسی ها در ویندوز ۱۰ این گونه عمل کنید:

۱ – Setting ویندوز ۱۰ را از طریق منوی استارت باز کنید. ابتدا وارد بخش Accounts و سپس Family and other users شوید.

۲ – بر روی حساب کاربری که می خواهید نوع آن را تغییر دهید کلیک کنید و Change account type را انتخاب کنید.

Screenshot-51

۳ – در زبانه باز شده مدیر یا کاربر استاندارد را می توانید انتخاب کنید.

Screenshot-53

۴ – اکنون با موفقیت نوع حساب کاربری و دسترسی هایی که کاربر دارد را تغییر داده اید. برای اعمال تغییرات نیاز هست کاربر مورد نظر یک بار از حساب کاربری خارج (sign out) شود.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *