عنوان مقاله : آموزش فلش-مقدماتی ۶ (اختصاصی)

آموزش فلش-مقدماتی ۶ (اختصاصی)

در این بخش آموزش ساخت انیمیشن را به صورت پیشرفته تری ادامه میدهیم. شما میتوانید آموزش های فلش را در این صفحه دنبال کنید.

همانطور که در درس قبلی دیدید و تمرین آن را به درستی انجام دادید، ساخت انیمیشن به صورت فریم به فریم کار پیچیده، دشوار و زماگیری میباشد.

به همین منظور قابلیتی در فلش وجود دارد که با استفاده از آن میتوانیم تنها با معلوم کردن نقطه ی شروع و پایان، انیمیشن را ساخت.

برای  آشنایی بیشتر به تصاویر زیر با دقت نکاه کنید:

p_1

ابتدا یک توپ و یک زمینه در لایه های مجزا در فریم اول رسم میکنیم.

p_2

به فریم ۶۰ رفته و در هر دو لایه کلید F6 را میزنیم تا مانند فریم اول آن اشکال در آن نیز رسم شوند. حال ابتدا و انتهای شکل رسم شده اند؛ اما مبدا و مقصد یکی اند.

p_3

روی فریم ۶۰ لایه توپ کلیک کرده و شکل توپ را جابجا کنید تا مقصد تغییر کند و حرکت معنا پیدا کند.

p_4

حال بین مبدا و مقصد لایه ی توپ بر روی یک فریم دلخواه کلیک راست کرده و گزینه ی سوم را (که در شکل پیداست) انتخاب کنید.

p_5

حال میبینید که بین فریم اول و آخر پیکانی رسم شده است. این به معنی آن است که مراحل را درست انجام داده اید و انیمیشن ساخته شده است. (اگر به جای پیکان، علامت خط چین دیده میشد یعنی اشتباهی صورت گرفته. مراحل را از ابتدا تکرار کنید).

حال کلید کنترل + اینتر (Ctrl+Enter) را بفشارید.

انیمیشن اجرا شده باید مانند انیمیشن زیر باشد:

1

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *