عنوان مقاله : آموزش فلش-مقدماتی ۷ (اختصاصی)

آموزش فلش-مقدماتی ۷ (اختصاصی)

در این بخش آموزش ساخت انیمیشن را به صورت پیشرفته تری ادامه میدهیم. و کار با سیمبل ها را آغاز میکنیم. شما میتوانید آموزش های فلش را در این صفحه دنبال کنید.

 

در درس قبل انیمیشنی ساختیم. اما مشکلاتی داشت که به برطرف کردن آن ها میپردازیم.

 

اگر توپ را چند رنگ کنیم به مشکلاتی بر میخوریم که در ادامه به بررسی آن ها میپردازیم.

  • مشکل ۱: اولین مشکل خود عمل تغییر رنگ شیء توپ است که باید هم در تصویر مبدا و هم در تصویر مقصد تغییر پیدا کند.

برای حل این مشکل باید شیئی به نام توپ تعریف کنیم.(مانند شیء مربع).

برای تعریف این شیء از سیمبل ها استفاده میکنیم.

برای یادگیری ساخت سیمبل، به تصاویر زیر دقت کنید.

p_1

ابتدا کلید Ctrl + F8 را میفشاریم تا این صفحه نمایان شود.

p_2

حال نام سیمبل را انتخاب میکنیم.(در اینجا toop).

p_3

این صفحه نمایان میشود.

p_4

شکل توپ را رسم کرده و با استفاده از ابزار خط آنرا به چهار قسمت تقسیم میکنیم.

p_5

با استفاده از ابزار رنگ، هر قسمت را یک رنگ میزنیم.

p_6

تصویر را در وسط صفحه میاوریم.

p_7

برروی کلمه ی Scene 1 کلیک میکنیم.

سیمبل ساخته شد.

p_8

وارد صفحه اصلی میشویم.

p_9

برای دسترسی به سیمبل ساخته شده به کتابخانه مراجعه میکنیم.

p_10

شی را درگ گرده و سر جایی که میخواهیم قرار میدهیم.

p_11

به فرم ۳۰ رفته و F6 را میزنیم.

 

مانند آموزش قبل عمل کرده و انیمیشن را میسازیم.

دقت شود که برای زمینه هم باید جداگانه یک سیمبل تعریف کرد.

 

در پایان باید چنین چیزی ساخته بشود:

1

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *