عنوان مقاله : آموزش فلش-پیشرفته ۱ (اختصاصی)

آموزش فلش-پیشرفته ۱ (اختصاصی)

در این بخش به آموزش چند مفهوم ساده در فلش میپردازیم.

تعامل:

تا به این بخش یاد گرفتیم که انیمیشنی را بسازیم که با اجرای فایل آن با پسوند swf به اجرا در می آید.
اما با استفاده از تعامل برنامه با کاربر میتوانیم شروع حرکت را در اختیار کاربر قرار دهیم. و همچنین با استفاده از آن کاربر نیز میتواند در روند اجرای برنامه نقش داشته باشد.

اکشن‌ اسکریپت:

اکشن‌ اسکریپت (ActionScript) زبان برنامه نویسی برای فلش‌پلیر می‌باشد که تعامل با کاربر، پردازش و نگهداری اطلاعات و غیره را در زمان اجرا به عهده دارد .AS بر پایه ECMAScript است که معمولاً به صورت بایت کد توسط compiler درون فایل ذخیره گردیده و درrun-time توسط ActionScript Virtual Machine ترجمه و اجرا می‌شود. AS مدل پیشرفته و قوی را از یک زبان برنامه نویس ارایه می‌کند که برای بسیاری از توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان با اندکی دانش ازobject-oriented programming آشنا و راحت خواهد بود.

در نرم افزار فلش برای اسکریپت نویسی باید به صفحه ی مربوط به آن برویم که با کلیک روی فریم مورد نظر برای اسکریپت نویسی و فشار دادن کلید راست موس و انتخاب گزینه ی actions قابل دسترسی میباشد.

تصاویر زیر مراحل باز کردن آن صفحه را نشان میدهد:

p_1 p_2
در تصویر زیر نمونه از از اسکریپت کلیک موس را مشاهده میکنید.
p_3

همانطور که مشاهده کردید حفظ کردن و نوشتن چنین برنامه ای آن هم به تعداد زیاد، کار بسیار دشواری است. همچنین تسلط بر زبان سی در نوشتن آنها ضروریست.
برای راحت کردن این کار، نرم افزار فلش کد های آماده را در خود جای داده است تا تنها با کلیک روی رویداد مورد نظر کد درخواستی به برنامه افزوده شود.
برای دسترسی به این کد ها کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:
p_4

انتخاب دسته کد مورد نظر:
p_5

انتخاب کد مورد نظر:
p_6

و در نهایت افزوده شدن آن کد به برنامه ی شما

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *