عنوان مقاله : آموزش فلش-پیشرفته ۵ (اختصاصی)

آموزش فلش-پیشرفته ۵ (اختصاصی)

در این درس به رفع اشکالات پروژه ی قبل و نهایتاً رسیدن به بازی که در ابتدای درس قبلی بود، میپردازیم. به علاوه به آموزش برنامه نویسی (البته به مقدار مورد نیاز) نیز میپردازیم.

 

مشکل ۱: در بازی نباید کاربر بتواند آدمک را به طرف بالا و پایین حرکت دهد.

برای رفع این مشکل باید کد مخصوص به حرکت بالا و پایین کیبرد را حذف کنیم.

برای آموزش حذف این کد، به تصاویر زیر با دقت نگاه کنید:

کد مخصوص به دکمه بالا
کد مخصوص به دکمه پایین

 

با حذف این گزینه ها میبینیم که مشکل اول بر طرف شد.

 

برای حل مشکلاتی از قبیل پرش و چرخش صورت آدمک به چپ و راست، لازم است با چند کد از برنامه نویسی آشنا شوید. (البته این قسمت برای کسانی است که با برنامه نوسیس آشنا نیستند).

دستور شرطی:

در فارسی برای شرط گذاشتن از کلمه ی «اگر» استفاده میکنیم.

مثلا میگوییم که اگر کلید فشرده شده، کلید «بالا» باشد، انیمیشن اجرا شود.

در برنامه نویسی به زبان C این دستور را به صورت زیر مینویسیم:

 

(شرطif

{

دستور اجرا شونده

}

در این حالت اگر شرط برقرار نباشد، برنامه ای که در داخل آکولاد نوشته شده است هرگز اجرا نمیشود.

اگر بخواهیم در صورت عدم برقراری شرط نیز دستور خاصی انجام شود، به صورت زیر عمل میکنیم:

 

(شرطif

{

دستور اجرا شونده در صورت درست بودن (برقراری) شرط

}

(شرط) else

{

دستور اجرا شونده در صورت عدم برقراری شرط

}

 

همچنین برای گذاشتن دو شرط از دستور زیر استفاده میکنیم:

(شرط۲ && شرط ۱) if

{

دستور اجرا شونده در صورت درست بودن (برقراری) هر دو شرط (و یا بیشتر از دو شرط)

}

همچنین برای گذاشتن چند شرط (بیش از دو شرط) از دستور زیر که تعمیم یافته ی دستور بالاست، استفاده میکنیم:

(شرط n ام && … && شرط۲ && شرط ۱) if

{

دستور اجرا شونده در صورت درست بودن (برقراری) تمام n شرط

}

...ایده های امروز فردای شما را خواهند ساخت...

پیوستن

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *