عنوان مقاله : آموزش فلش-پیشرفته ۶ (اختصاصی)

آموزش فلش-پیشرفته ۶ (اختصاصی)

در این درس به رفع اشکالات پروژه ی قبل و نهایتاً رسیدن به بازی که در ابتدای درس قبلی بود، میپردازیم.

مشکل ۲: همانطور که در پروژه  نهایی میبینیم، با زدن کلید «چپ»، صورت آدمک باید به سمت چپ بچرخد و با زدن کلید «راست» نیز به سمت راست.

برای رفع این مشکل باید یک آدمک درست قرینه ی آدمک قبلی در فریم دیگری از همان سیمبل اما در حالیکه در فریم اول stop شده است و تا زدن کلید «چپ» در همان فریم باقی میماند.

برای درک کامل این توضیحات، به تصاویر زیر دقت فرمایید:

به سیمبل آدمک رفته و در فریم ۲ از آن کلید F6 را میزنیم تا یک فریم با محتوای فریم قبلی ایجاد شود.

 

حال باید این شکل را قرینه ی فریم قبلی بسازیم. برای این کار، مراحل زیر را پیش بگیرید:

حال به فریم اول رفته و صفحه ی برنامه را باز میکنیم تا در حالت عادی وتا نزدن کلید «چپ» توسط کاربر، صورت آدمک برنگردد.

 

برای این کار از دستور توقف استفاده میکنیم.

 

حال باید از بین کد های آماده، کد فشار داده شدن دکمه ای از صفحه کلید را بیافزاییم.

برای این کار مراحل زیر را پیش میگیریم:

حال دستور شرطی، با شرط زیر قرار میدهیم.

 

معنای آن این است که اگر کد کلید زده شده از صفحه کلید برابر بود با کد ۳۷ (که کد کلید «چپ» میباشد)، دستور اجرا شود. البته توضیحات بیشتر درباره ی این کد در درس ۸ از همین بخش داده شده است.

دستور  (شماره ی فریم) gotoandstop ، به فریم مورد نظر میرود و همانجا میماند.

 

تصویر ۱۴//

در این جا ما میخواهیم به فریم ۲ (که تصویر قرینه است) برود و همانجا بماند.

 

معنای کلی این دستور شرطی این است:

اگر دکمه ی زده شده، دکمه ی «چپ» بود، به فریم دو برو و همانجا بمان (تا صورت آدمک رو به چپ شود).

 

برای راست نیز باید همین کار را انجام داد با این تفاوت که این بار کد راست ۳۹ و فریم مقصد، فریم ۱ میباشد.

حال با اجرای بازی مشاهده میکنید که مشکل دوم نیز به صورت کامل حل شده است.

...ایده های امروز فردای شما را خواهند ساخت...

پیوستن

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *