عنوان مقاله : آموزش فلش-پیشرفته ۷ (اختصاصی)

آموزش فلش-پیشرفته ۷ (اختصاصی)

در این درس به رفع اشکالات پروژه ی قبل و نهایتاً رسیدن به بازی که در ابتدای درس قبلی بود، میپردازیم.

 

مشکل ۳: چگونگی پرش خود مشکلی مهم است.

برای حل این مشکل باید انیمیشنی (در داخل یک سیمبل جداگانه) از پرش بسازیم و در موقع نیاز آن را اجرا کنیم.

 

برای درک بیشتر این موضوع، به تصاویر زیر با دقت نگاه کنید:

ابتدا سیمبل پرش را میسازیم

شکل آدمک را از سیمبل قبلی آورده و در وسط صفحه قرار میدهیم. (استفاده از خود سیمبل قبلی).

فریم ۱ را با آن پر میکنیم. (برای تعیین مبدأ پرش).

به فریم ۲۰ رفته و F6 را میزنیم. (برای تعیین اوج پرش).

 

همین کار را در فریم ۴۰ نیز انجام میدهیم. (برای تعیین مقصد پرش که همان مبدأ میباشد).

حال به فریم اوج پرش رفته و محل مورد نظر را تایین میکنیم.

حال با داشتن مبدأ و مقصد و حرکت را میسازیم.

همین کار را برای قسمت دوم نیز انجام میدهیم.

حال برای طبیعی شدن پرش، شتاب ها را تعیین میکنیم.

به فریم اول (تمام قسمت اول)، شتاب کند شونده میدهیم و به فریم ۲۰ (تمام قسمت دوم)، شتاب تند شونده (۱۰۰-) میدهیم.

 

حال شما باید به صفحه اصلی رفته و این سیمبل را جایگزین سیمبل قبلی در آن جا کنید. چون سیمبل جدید قابلیت پرش نیز دارد.

توجه: اصل سیمبل قبلی را پاک نکنید. و فقط آن را از روی صفحه ی اصلی پاک کنید. چون در سیمبل پرش از آن استفاده شده است.

حال تمام مراحل درس ۴ (مراحل افزودن کد جابجایی به وسیله ی دکمه های صفحه کلید) را از حفظ  بر روی سیمبل جدید روی صفحه ی اصلی انجام بدهید و سپس کد های مربوط به دکمه ی بالا و پایی را از آن حذف کنید. (قسمت اول درس ۵)

چه مشکلی پیش آمد؟

برای حل آن ما آموزش بعدی را برای شما قرار دادیم.

...ایده های امروز فردای شما را خواهند ساخت...

پیوستن

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *