عنوان مقاله : چه خبر هفته؟! (شماره ۱۱ – گوناگون!)

چه خبر هفته؟! (شماره ۱۱ – گوناگون!)

با خبر های گوناگون در چه خبر هفته ی این هفته با ما همراه باشید:

 

ژاپنی ها ربات‌ استخدام می‌کنند

 

 

شرکت‌های ژاپنی به دلیل کاهش روزافزون نیروی کار به استخدام ربات‌ روی آورده‌اند.

با کاهش نیروی کار در ژاپن، شرکت‌ها به استخدام ربات‌ روی آورده‌اند. وظایفی که به این ربات‌ها محول خواهد شد، بسیار گسترده‌ هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت و تولید،‌ حفاری و حمل خاک و سرویس‌دهی در هتل‌ها اشاره کرد.

نتیجه‌ی حاصل از نظرسنجی بانکی در ژاپن حاکی از آن است که شرکت‌ها در حال معرفی ربات‌ها هستند و امید دارند که میزان سرمایه‌گذاری‌ در این صنعت تا ۱۷.۵٪ افزایش پیدا کند؛ یعنی بالاترین میزانی که تاکنون به ثبت رسیده است.

هنوز کاملاً روشن نیست به چه میزان روی اتوماسیون صنایع سرمایه‌گذاری شده است، بااین‌حال دولت ژاپن اعلام کرده بخش بیشتری از آن صرف افزایش بهره‌وری شده است؛ سود بسیاری از شرکت‌های روبات‌سازی ژاپنی نیز در ماه ژانویه تا ماه مارس، پس از مدت‌زمان نسبتا زیادی افزایش یافته است.

اگر در شرایط کنونی که ژاپن با مسئله‌ی افزایش سن و کاهش جمعیت روبه‌رو است، این سرمایه‌گذاری‌ها به ثمر بنشینند؛ می‌توانند روزنه‌ی امیدی برای این کشور بگشایند.

مسیری که ژاپن برای مقابله با مشکل افزایش سن و کاهش نیروی کار در این کشور پیش‌ گرفته است، می‌تواند درس مهمی برای دیگر کشورها باشد؛ چراکه جوامعی چون کره‌ی جنوبی و چین نیز در سال‌های آینده با این مشکل روبه‌رو خواهند شد.

یوشیکو هاشیموتو، عضو بخش ساخت ربات کمپانی کاوازاکی می‌گوید:

بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های ژاپنی، کوچک و متوسط هستند؛ اما بیشتر این شرکت‌ها از ربات‌ها استفاده نمی‌کنند و ما در تلاشیم تا با تولید محصولات و نرم‌افزارهای گوناگون این شرکت‌ها را در بازار هدف خود بگنجانیم.

 

 

بر اساس گزارش کمپانی کاوازاکی ربات‌های دودست ۱۷۰ سانتی‌متری بسیار پرفروش هستند؛ چراکه در بسیاری از صنایع از جمله الکترونیک، تولید مواد غذایی و تولید دارو کاربرد زیادی دارند.

هتل هِن نا که در نزدیکی دیزنی لند توکیو واقع‌شده است، از ۱۴۰ نوع ربات و هوش مصنوعی برای سرویس‌دهی به این هتل ۱۰۰ اتاقه استفاده می‌کند که برای مدیریت این ربات‌ها تنها به دو یا سه اپراتور نیاز دارد.

در هر اتاق این هتل یک ربات تخم‌مرغی شکل به نام تاپیا قرار دارد که در واقع یک دستیار شخصی است که می‌تواند حالات مختلف صورت افراد را شناسایی و به دستورات صوتی آن‌ها پاسخ دهد. تاپیا می‌تواند هر روز صبح شما را بیدار کند، به برنامه‌های شما رسیدگی کند و تمام وسایلی که به اینترنت متصل هستند مانند دستگاه تهویه‌ی مطبوع و تلویزیون را برای شما کنترل کند. این هتل همچنین ربات‌هایی برای حمل بار و جمع‌آوری زباله دارد.

 

 

گلکسی نوت ۷ ریفربیشد با نام گلکسی نوت FE عرضه خواهد شد

 

 

فاجعه گلکسی نوت ۷ تقریبا فراموش شده است. سامسونگ قصد دارد گلکسی نوت ۷ ریفربیشد را با نامی جدید وارد بازار کند.

مدتی است که خبرهای زیادی در مورد گلکسی نوت ۷ ریفربیشد منتشر می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد نام دیگری برای این محصول انتخاب کند. بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ گلکسی نوت ۷ ریفربیشد را با نام گلکسی نوت FE روانه بازار می‌کند. FE مخفف عبارت Fandom Edition است که به «نسخه طرفداران» ترجمه می‌شود. گلکسی نوت FE اواخر ماه ژوئن عرضه می‌شود و تنها تفاوت آن با نسخه اصلی، باتری کوچک‌تر آن است.

گلکسی نوت FE با شماره مدل SM-N935 شناخته می‌شود و از کمیسیون فدرال ارتباطات، اتحادیه وای‌فای و Bluetooth SIG تأییدیه‌ دریافت کرده است. همان‌طور که به خاطر دارید، گلکسی نوت ۷ به یک شکست بزرگ برای سامسونگ تبدیل شد و پس از دو بار فراخوانی، تولید آن برای همیشه پایان یافت. سامسونگ برای نسخه ریفربیشد باتری کوچک‌تر ۳۲۰۰ میلی‌آمپری در نظر گرفته و اسم گوشی را نیز تغییر داده است. گلکسی نوت FE در رنگ‌های آبی ساحلی، سیاه، سفید و نقره‌ای و با قیمت ۵۲۱ دلار در چین عرضه می‌شود. فبلت ریفربیشد سامسونگ تنها در بازارهای چین و کره جنوبی عرضه می‌شود و در ایالات متحده و اروپا به فروش نمی‌رسد.

گلکسی نوت FE از نمایشگر ۵.۷ اینچی امولد، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. چیپست Exynos 8890، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی از دیگر امکانات این فبلت خواهند بود. گلکسی نوت FE با اندروید مارشمالو عرضه می‌شود.

 

 

در این هفته AIP  بخش سوپرچت یوتیوب در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت

 

 

گوگل امکان توسعه‌ی قابلیت سوپرچت را برای توسعه‌دهندگان فراهم کرد تا ویدیو‌های زنده‌ی یوتیوب جذابیت بیشتری بیابند.

مدیر محصولات یوتیوب، باربارا مک‌دونالد، روز گذشته و در خلال کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل I/O 2017 از برنامه‌ی جدید گوگل برای بخش اجرای زنده‌ی YouTube Live رونمایی کرد. سوپرچت قابلیت جدید یو‌تیوب است که پیش از این معرفی شده بود؛ اما اکنون API آن در دسترس توسعه‌دهندگان است تا بتوانند از طریق آن امکان انجام اعمال مختلف و از پیش تعیین‌شده را فراهم کنند.

بدین ترتیب تماشاگران می‌توانند در این بخش مکالمه، توسط برخی شرایط خاص اعم از پرداخت مبلغی مشخص، اعمال از پیش تعیین‌شده را انجام دهند. به عنوان مثال می‌توان به روشن یا خاموش کردن چراغ، پرواز پهباد و موارد متعدد بیشتر اشاره کرد. گوگل قصد دارد با توسعه‌ی این بخش تعامل بیشتری بین تماشاگران و اجراکنندگان ایجاد کند تا جذابیت ویدیو‌های زنده افزایش قابل توجهی یابد.

قابلیت‌های جدید یوتیوب می‌تواند مخاطبان جدیدی به این سرویس اضافه کند و به تولید‌کنندگان محتوا نیز آزادی عمل بیشتری در این خصوص می‌دهد. اکنون توسعه و تعریف اعمال و اکشن‌های بیشتر در این سرویس بر عهده توسعه‌دهندگان است و در آینده‌ای نزدیک شاهد تنوع بسیار بیشتری در این بخش خواهیم بود.

 

این هفته گوگل کیت توسعه نرم‌افزار اینستنت اپ را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد

 

 

گوگل روز گذشته اعلام کرد که کیت توسعه نرم‌افزار اینستنت اپ را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

در رویداد I/O که دیروز برگزار شد، گوگل کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) اینستنت اپ را برای توسعه‌دهندگان عرضه کرد. حال، تمام توسعه‌دهندگان امکانی برایشان فراهم شده است تا بتوانند اینستنت اپ توسعه دهند.

الی پاورز، مدیر تولید گوگل پلی، در کنفرانس روز گذشته اعلام کرد که شرکای گوگل تاکنون ۵۰ اینستنت اپ عرضه کرده‌اند. وی همچنین به این موضوع اشاره کرد که سود این برنامه‌ها نسبت به برنامه‌های معمولی دو برابر شده است.

گوگل از اینستنت اپ در رویداد I/O سال گذشته رونمایی کرد. سپس شاهد انتشار بعضی از برنامه‌ها در ژانویه ۲۰۱۷ بودیم تا کاربران بتوانند اینستنت اپ را آزمایش کنند.

در مورد برنامه‌هایی که تحت پروژه اینستنت اپ طراحی شده‌اند، باید بدانید که هدف از این کار توسعه‌ی برنامه‌هایی است که نیاز به نصب نداشته باشند و امکان اجرای سریع آن‌ها وجود داشته باشد. درواقع تنها با  کلیک روی یک URL می‌توانید سریعا برنامه‌ی مد نظرتان را باز کنید و نیازی به نصب آن نداشته باشید. زمانی که برنامه بسته شد نیز پس از چند ساعت برنامه‌ از حافظه کش پاک می‌شود. آیکون چنین برنامه‌ای در صفحه هوم وجود نخواهد داشت و برای باز کردن آن می‌توانید دوباره از URL استفاده کنید.

وجود اینستنت اپ به کاربر کمک می‌کند نیازی به نصب کامل یک برنامه نداشته باشد. فرض کنید به مکانی مانند موزه می‌روید و نیاز به اطلاعاتی در مورد آنجا دارید. به جای نصب برنامه می‌توانید با استفاده از اینستنت اپ آن موزه، سریعا به اطلاعات مد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

 

 

کره‌ی جنوبی؛ در حال ساخت شهرک مخصوص خودروهای خودران

 

 

باتوجه به اهمیت شرکت‌های خودروسازی در کره‌ی جنوبی که با جدیت بحث فناوری خودران را دنبال می‌کنند؛ به‌زودی شهرکی برای آزمودن خودروهای آن‌ها در سئول افتتاح خواهد شد.

ابعاد این شهر بسیار بزرگ‌تر از یک پیست معمولی است و شرایط مختلف یک منطقه‌ی مسکونی را فراهم می‌کند. این محل از پائیز امسال، خانه‌ی خودروهای خودران کره‌ای خواهد بود. اکنون برندهای هیوندای، کیا و سامسونگ بر پیشبرد فناوری رانندگی خودکار متمرکز شده‌اند و از اجرای طرح شهرک تست خودروهای خودران در سئول استقبال کرده‌اند. هزینه‌ی ساخت این محل، نزدیک به ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

آزمایش خودروهای خودران در چنین شهرکی، علاوه بر تأمین امنیت شهروندان و جلوگیری از تست این فناوری در معابر عمومی، امکان ایجاد سناریوهای مختلف را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، می‌توان در بخشی از شهرک، انواع ترافیک یا تصادفات را شبیه‌سازی کرد. این درحالی است که دولت کره‌ی جنوبی همکاری بسیار خوبی با توسعه‌دهندگان سیستم‌های خودران دارد و از یک سال پیش، اجازه‌ی تست خودروهای مجهز به این فناوری در معابر عمومی را صادر کرده است.

ابعاد این شهر، بیش از ۳۶ هکتار (معادل ۳۶۰ هزار متر مربع) است و بزرگ‌ترین نمونه‌ جهان در نوع خود خواهد بود. فاز اول این مجموعه که در آبان ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، شامل چندین خیابان‌ اصلی و اتوبان‌ است؛ اما تا چند ماه بعد، صاحب کوچه‌های فرعی، بلوک‌های ساختمانی، منازل مسکونی، خطوط اختصاصی اتوبوس و دیگر چالش‌های یک شهر واقعی خواهد بود.

پروژه‌هایی مشابه شهرک سئول، در ایالت کالیفرنیا و دیگر نقاط جهان در دست احداث هستند. ضمن اینکه آزمودن خودروهای مجهز به فناوری خودران، در معابر عمومی شهرهای ایالت میشیگان، نوادا و آریزونا، مجاز اعلام شده است و شرکت‌های فعال، پس از تعریف طرح خود برای مراجع ذی‌ربط و کسب مجوز، می‌توانند خودروهای خود را در شهرهای این ایالات آزمایش کنند.

 

این هفته اتحادیه اروپا فیسبوک را ۱۱۰ میلیون یورو جریمه کرد

 

 

اتحادیه اروپا فیسبوک را به دلیل گمراه کردن مسئولان این اتحادیه در مورد خرید واتس‌اپ، ۱۱۰ میلیون یورو جریمه کرد.

پس از ماه‌ها تأخیر، کمیسیون اروپا فیسبوک را به دلیل گمراه کردن مسئولان این اتحادیه در مورد نحوه استفاده از داده‌های واتس‌اپ، ۱۱۰ میلیون یورو جریمه کرد. این اولین بار است که شرکتی تحت قوانین ادغام این کمیسیون جریمه می‌شود. این قوانین در سال ۲۰۰۴ تصویب شدند.

دلیل شکایت این بود که فیسبوک به مسئولان کمیسیون اروپا گفته بود قادر نیست اطلاعات اکانت‌های فیسبوک و واتس‌اپ افراد را ادغام کند. اما در آگوست ۲۰۱۶، دو سال پس از خرید واتس‌اپ، فیسبوک اعلام کرد که می‌تواند شماره تلفن افراد را به پروفایل فیسبوک آن‌ها متصل کند. به عبارت دیگر، فیسبوک اعلام کرد که می‌تواند اطلاعات حساب‌های آن‌ها را ادغام کند. شکایت کمیسیون سه ماه بعد اعلام شد.

بر اساس بیانیه امروز، فیسبوک دو بار به کمیسیون اروپا دروغ گفته است. اولین بار زمانی بود که فیسبوک از کمیسیون درخواست کرد ادغام را بررسی کند. دروغ دوم بعد از اعلام شکایت کمیسیون اروپا بود. مارگِرِده وستِیِر، یکی از اعضای کمیسیون اروپا، می‌گوید:

تصمیم امروز پیام واضحی به شرکت‌ها در مورد تبعیت از قوانین از جمله ارائه اطلاعات درست می‌فرستد. این تصمیم، همچنین جریمه‌ای متناسب و بازدارنده برای فیسبوک تعیین می‌کند. کمیسیون در صورتی قادر خواهد بود اثر ادغام‌ها را روی رقابت بین شرکت‌ها بررسی کند که اطلاعات دقیق داشته باشد.

کمیسیون اروپا معتقد است کارمندان فیسبوک می‌دانستند که می‌توان اطلاعات حساب‌ها را ادغام کرد و همچنین می‌دانستند که کمیسیون اروپا به این مسئله حساس است. در نتیجه، فیسبوک در این مورد دچار خطا شده است.

روز گذشته فرانسه و هلند نیز حکم‌هایی علیه این شرکت صادر کردند. فرانسه به این دلیل که فیسبوک به کاربران کنترل کافی بر داده‌هایشان نمی‌دهد،‌ ۱۶۰ هزار دلار جریمه کرد. هلند هنوز جریمه مالی برای فیسبوک در نظر نگرفته، اما ممکن است در آینده این شرکت را جریمه کند.

بنا بر قوانین اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا می‌تواند شرکت‌ها را به دلیل ارائه اطلاعات غلط و نادقیق حداکثر تا یک درصد درآمد آن‌ها جریمه کند. فیسبوک به خطای خود اعتراف کرده و اشتراک اطلاعات فیسبوک و واتس‌اپ را در اروپا متوقف کرده است.

تا چه خبر هفته ای دیگر،بدرود.

منبع: ZOOMIT

گرافیست آشنا به وب ، دانشجوی رشته ی گرافیک در مقطع کارشناسی ارشد، علاقه مند به تولید محتوا ، مسلط به زبان انگلیسی

پیوستن

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *