عنوان مقاله : چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

 

با چه خبر هفته ی شماره ۴۵ با موضوع روند تغییر در خدمت شما دوستان هستیم:

 

اینستاگرام در حال تست استوری فقط متنی است

 

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

 

بر اساس گزارشی جدید، قابلیت ارسال پیام‌های فقط متنی در بخش استوری شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، به زودی به این سرویس اضافه خواهد شد.

 

شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام در حال تست قابلیت جدیدی است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند در بخش استوری این سرویس، پیام‌های فقط متنی را ارسال کنند. بنا به گزارش The Next Web این قابلیت یک ویژگی همانند قابلیت ارسال تصویر یا ویدیو در استوری است. اگرچه قابلیت مورد بحث اولین بار در ماه دسامبر توسط برخی از کاربران ژاپنی اینستاگرام مشاهده شده بود، اما حالا ظاهرا گروه منتخبی از کاربران در اروپا نیز به ویژگی مورد اشاره دسترسی پیدا کردند.

این ویژگی همانند سایر گزینه‌های معمول بخش استوری از جمله بومرنگ و لایو، به عنوان یک گزینه جداگانه در پایین این بخش قرار دارد. پس از انتخاب این گزینه شما می‌توانید متن مورد نظر خود را نوشته و از امکانات مختلف در نظر گرفته شده برای تغییر رنگ و فونت و پس زمینه‌ی متن، بهره ببرید. این قابلیت نسبت به گزینه‌هایی که قبلاً در اینستاگرام با آن‌ها کار کرده‌اید تفاوت زیادی ندارد. به عبارت دیگر هم اکنون می‌توانید به طور مشابه با انتخاب یک تصویر و تپ کردن روی ابزار خودکار در بالای صفحه، متن مورد نظر خود را نوشته، تغییر رنگ داده و سپس با تپ کردن و نگه داشتن انگشت خود روی نمایشگر گوشی، در بخش استوری منتشر کنید؛ بدین ترتیب شما یک متن با پس‌زمینه‌ی خالی در استوری اینستاگرام خود منتشر کرده‌اید. علاوه بر این در جدیدترین نسخه‌های اینستاگرام به نظر می‌رسد که پس زمینه‌ی پیش فرض کمی روشن‌تر شده، به نحوی که شما را به یاد سبک رنگ‌بندی نوار وضعیت  شبکه اجتماعی  فیسبوک می‌اندازد. ایجاد یک میانبر برای به اشتراک‌گذاری محتوای فقط متنی در بخش استوری یک ابزار کاربردی است که بسیاری از کاربران پیش از این انتظار اضافه شدن آن را به شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام داشتند. هنوز مشخص نیست که اینستاگرام چه زمانی این قابلیت را به صورت گسترده‌تر در دسترس افراد قرار خواهد داد.

وب‌سایت WaBetaInfo گزارشی کامل‌تر در مورد قابلیت مورد بحث‌ منتشر کرده که در آن اعلام شده که اینستاگرام همچنین در حال تست یک قابلیت دیگر نیز است. این ویژگی در هنگام گرفتن اسکرین‌شات یک نوتیفیکیشن به کاربر نمایش می‌دهد. بر اساس گزارش مورد بحث اگر کاربران از صفحه‌ی استوری افراد دیگر اسکرین‌شات بگیرند، با پیام پاپ‌آپی مواجه خواهند شد که متن این پیام بدین شرح است: “اگر‌ بار دیگر از یک استوری اسکرین‌شات بگیرید، شخص مقابل از این اقدام شما آگاه خواهدشد.”

 

 

کاز هیرای: گوشی‌های اکسپریا ماندنی هستند

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

 

به گفته مدیر عامل سونی سری اکسپریا در بازار ماندنی است اما در دراز مدت به دنبال خروج از بازار گوشی‌های هوشمند و در اختیار گرفتن کل بازار ارتباطات هستند.

 

نشریه گاردین مصاحبه‌ای را با کاز هیرای، مدیر عامل سونی انجام داده که طی آن هیرای درمورد بخش‌های مختلف شرکت صحبت کرده است؛ اما صحبت‌های او درمورد بخش گوشی‌های هوشمند جالب‌ترین قسمت است.

اول، خبر خوب: گوشی‌های سونی اکسپریا ماندنی هستند؛ اما حالا خبر بد: ممکن است گوشی‌ها دیگر در کار نباشند.

هیرای باور دارد آینده جای دیگری است ولی به منظور در دست گرفتن و رهبری این بازار آینده، کمپانی او نیازمند این است که در بازار ارتباطات بماند.

مسئله درمورد گوشی‌های هوشمند امروزه نیست؛ مسئله اصلی نگاه کردن به افقی ورای گوشی‌های هوشمند، به کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم و البته ایفای نقش در این فضا و در حالت ایده‌آل، رهبری آن، است. به‌خاطر همین می‌خواهم اطمینان کسب کنم که نه در خود تجارت گوشی‌های هوشمند، بلکه در تجارت ارتباطات می‌مانیم.

برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ، ال‌جی و اپل در حال حاضر یک زندگی جایگزین بدون گوشی هوشمند را به کاربران پیشنهاد کرده‌اند؛ ساعت‌های هوشمند که دارای تماس صوتی و پشتیبانی LTE به علاوه‌ی استریم موسیقی و پرداخت بی‌سیم هستند. هرچند، عطش تولیدکنندگان برای استفاده از صفحه نمایش بزرگ به این معنی است که تعداد کمی حاضر شده‌اند گوشی هوشمند خود را به‌خاطر ساعت کنار بگذارند.

با این وجود، سونی خط تولید ساعت هوشمند خود را تقریبا متوقف کرده است و آخرین مدل ساعت هوشمند سونی دو سال پس از منصوب شدن هیرای به عنوان مدیر عامل به بازار آمد. پس هر تصوری که او به عنوان آینده‌ی ارتباطات در ذهن خود دارد، ساعت‌های هوشمند قطعا جزو آن نیستند.

سونی البته پروژه‌های بسیار خلاقانه و نوآورانه‌ای را در دست تولید دارد، حال آنکه پیش‌بینی آینده‌ی این فناوری کمی سخت است. برای مثال می‌توان به Sony Xperia Touch اشاره کرد که یک راه تعامل بسیار جالب توجه با اپلیکیشن‌های اندرویدی و بازی‌ها است. همچنین باید به روبات Aibo اشاره کرد که نسل جدید آن در CES 2018 نظر بسیاری را به خود جلب کرد.

مدیر عامل کمپانی ژاپنی به یکی از موفق‌ترین تجارت‌های سونی، بخش حسگر تصویر، هم اشاره کرد. آن‌ها توسط شرکت‌های پیشرو در زمینه‌های گوشی‌های هوشمند، دوربین‌های دیجیتال و تجهیزات نظارتی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما سونی در بازار رو به رشد خودرو هم خواهان سهمی است.

 

اچ‌ ام دی وعده‌ی معرفی محصولات هیجان‎انگیزی را در نمایشگاه MWC 2018 داد

 

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

یکی از مدیران اجرایی اچ‌ام‌دی، اخیراً اعلام کرده است که این شرکت در نمایشگاه MWC حضور پیدا خواهد کرد و مراسم هیجان‌انگیزی خواهد داشت.

 

اچ‌ام‌دی گلوبال در بازار گوشی‌های هوشمند، خوش درخشیده است؛ این شرکت توانسته در سه ماهه سوم سال گذشته، نزدیک به ۲.۸ میلیون دستگاه از گوشی‌های هوشمند با برند «نوکیا» را به فروش برساند. فنلاندی‌ها در سال گذشته، در مجموع ۶ گوشی‌هوشمند معرفی ‌کرده بودند و سال ۲۰۱۸ را نیز با رونمایی از نسل دوم گوشی میان‌رده نوکیا ۶ در تاریخ ۵ ژانویه آغاز کرده‌‏اند.

 

با این وجود، بسیاری منتظر معرفی رسمی پرچم‌داران جدید شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال هستند که با برند «نوکیا» راهی بازار خواهند شد. Juho Sarvikas، مدیر ارشد محصول شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال ضمن عذرخواهی از سکوت این شرکت در طی ماه اخیر، وعده داده است که اچ‌ام‌دی برای کنگره جهانی موبایل بارسلون، آماده می‌شود و علاقه‏‌مندان شاهد مراسم خبری تحسین‌برانگیز و خیره‌کننده در نمایشگاه MWC 2018 خواهند بود.

پیش‌بینی در رابطه با محصولات احتمالی که در کنگره موبایل بارسلون به نمایش گذاشته خواهند شد، چندان دشوار نیست. احتمالاً فبلت نوکیا ۹ به صورت رسمی توسط شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال ارائه می‌شود؛ این شرکت در هنگام رونمایی از نوکیا ۸، وعده داده بود که نسخه‌ی بزرگ‌تر آن را نیز معرفی خواهد کرد و بعید نیست که این گوشی در اواخر ماه فوریه معرفی شود.

آن‌طور که پیداست، پرچم‌‏دار ۲۰۱۸ اچ‌ام‌دی گلوبال به چهار دوربین مجهز خواهد شد؛ علاوه‌بر دوربین دوگانه که در پنل پشتی جای گرفته است، انتظار می‌‏رود نوکیا ۹ با ترکیب دو دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی به بازار عرضه شود. در لیست مشخصات فاش شده از این گوشی در FCC، به عرضه نسخه بزرگ‌تر نوکیا ۸ با یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی اشاره شده است اما اگر کمی در اطلاعات به‏‌دست آمده دقیق شوید، عرضه نوکیا ۹ با دوربین سلفی دوگانه تأیید می‌شود. در حال‌حاضر، مشخص نیست نوکیا ۹ با چه پردازنده‌ای عرضه خواهد شد؛ هرچند، در گمانه‌زنی‌های گذشته به رونمایی این مدل با تراشه قدیمی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام اشاره شده است.

 

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

علاوه‌بر رونمایی از یک گوشی رده‌بالا، اچ‌ام‌دی گلوبال احتمالاً ارزان‌قیمت‌ترین گوشی با برند «نوکیا» را نیز معرفی خواهد کرد. در طی چند ماه اخیر، شایعات مختلفی پیرامون یک گوشی با نام نوکیا وان منتشر شده است که به‌نظر می‌رسد به دلیل مشخصات سخت‌افزاری ضعیف، نسخه بهینه‌ شده سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید گو (Android Go) را اجرا می‌کند. در حال‌حاضر، فنلاندی‌ها گوشی نوکیا ۲ را به عنوان ارزان‌قیمت‌‏ترین محصول خود ارائه می‌دهند.

از دیگر گمانه‌زنی‌ها پیرامون محصولات احتمالی اچ‌ام‌دی گلوبال، می‌توان به تولد مجدد برند «آشا» اشاره کرد. این شرکت، اخیراً نام تجاری «Asha» را به ثبت رسانده است که عرضه احتمالی گوشی‌های جدید با این برند را تأیید می‌کند. هرچند، مشخصات گوشی‌های جدید با برند «آشا» به دست نیامده است؛ البته امکان دارد محصولات دیگری با این برند ارائه شود.

در نهایت، گمان می‌رود مدل ۲۰۱۸ گوشی‌های اندرویدی نوکیا رونمایی شود؛ به احتمال زیاد، اچ‌ام‌‍دی در رابطه با عرضه‌ی نسخه جهانی نسل دوم نوکیا ۶ جزئیاتی را ارائه می‌دهد و مدل جدید نوکیا ۵ را معرفی خواهد کرد. بعید است سایر گوشی‌هایی که توسط اچ‌ام‌دی گلوبال در سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود، با مدل‌های جدیدتر جایگزین شوند؛ نوکیا ۲، نوکیا ۷ و نوکیا ۸ در نیمه دوم سال گذشته میلادی عرضه شده‌اند و معرفی نسخه جدید آن‌ها، دور از ذهن است.

 

 

سامسونگ نشان تجاری Micro QLED را در کره ثبت کرد

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

 

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، سامسونگ نشان تجاری Micro QLED را در اداره‌ی ثبت مالکیت کره‌ی جنوبی ثبت کرده است.

 

مدتی است که اخباری منتشر شده است مبنی بر این‌که سامسونگ در حال کار روی فناوری‌های تلویزیون جایگزین برای رقابت با تلویزیون‌های OLED سایر رقبا است. در نمایشگاه CES 2018 سامسونگ هنگام معرفی اولین تلویزیون میکرو ال‌ای‌دی ۱۴۶ اینچی و ماژولار خود به نام The Wall برای اولین بار از این فناوری جدید سخن به میان آورد.

 

سامسونگ فناوری میکرو LED را به تازگی معرفی کرده است و به گفته‌ی این شرکت این فناوری نقاط مشترک زیادی با فناوری OLED دارد. درست مثل پنل‌های OLED، پنل‌های میکرو ال‌ای‌دی سامسونگ نیز مستقل عمل می‌کنند و زیرپیکسل‌ها هرکدام جداگانه از خود نور ساطع می‌کنند و نیازی به نور پس‌زمینه یا بک‌لایت ندارند. به دلیل همین مشابهت، فناوری میکرو ال‌ای‌دی سامسونگ به عنوان رقیبی جدی برای تلویزیون‌های OLED موجود در بازار به حساب می‌آیند.

نکته‌ی جالب توجه این است که قبل از معرفی و بررسی تلویزیون‌های میکرو LED سامسونگ پرونده‌ی ثبت نشان تجاری Micro qled را تشکیل داده بود. در تاریخ یازدهم ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸، سامسونگ دو پرونده‌ی درخواست ثبت نشان تجاری را در اداره‌ی ثبت مالکیت معنوی کره‌ی جنوبی تشکیل داد. یکی از این دو پرونده مربوط به تلویزیون ۸K QLED بود که در نمایشگاه CES معرفی شد و دیگری متعلق به تلویزیون میکرو QLED است که تا کنون در جایی معرفی نشده و نمونه‌ی آن نمایش داده نشده است. فناوری میکرو LED که سامسونگ در CES 2018 معرفی کرد در بین این درخواست‌ها جایی نداشت.

 

تعجبی ندارد که ثبت عنوان Micro QLED توسط سامسونگ موجب این استنباط شود که سامسونگ در حال راه‌اندازی سری جدیدی از تلویزیون‌های QLED است. البته درخواست ثبت نشان تجاری به تنهایی ضامن وجود فناوری به نام میکرو LED نیست؛ بلکه سامسونگ نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر هر از چندگاهی جهت احتیاط عنوانی را به ثبت می‌رساند.

یکی از مقامات سامسونگ در واکنش به این موضوع گفته است: «تا کنون اسم میکرو QLED را نشنیده‌ام. همان‌طور که می‌دانید، درخواست ثبت علامت تجاری لزوما به این معنی نیست که محصول به زودی عرضه خواهد شد. باید صبر کنیم و ببینیم.»

 

روند ساخت اپل پارک به پایان رسید

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

 

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، مقر جدید اپل که با نام اپل پارک شناخته می‌شود، به پایانِ روند ساخت خود رسید و از این پس این ساختمان میزبان کارکنان اپل خواهد بود.

 

مقر جدید ۵ میلیارد دلاری کوپرتینویی‌های بالاخره به پایان ساخت خود رسید و اکنون اکثر ماشین‌آلات ساخت‌و‌ساز از محوطه‌ی این ساختمان خارج شده‌اند؛ تنها تعداد اندکی از این ماشین‌آلات برای محوطه‌سازی و فضای سبز باقی مانده‌اند.

بی‌شک اپل پارک مزیت‌های عظیمی را برای اپل و ۱۲ هزار کارمندی که برای نقل مکان به این ساختمان آماده می‌شوند، خواهد داشت. پیش‌تر جانی آیو در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که اپل پارک باعث تعامل بهتر کارمندان و نزدیک‌شدن آن‌ها به یکدیگر خواهد شد. او به تیم تحت‌نظر خود که وظیفه‌ی طراحی محصولات اپل را برعهده دارند نیز اشاره می‌کند و از اپل پارک به‌عنوان فرصتی برای جمع‌شدن این تیم در زیر یک سقف یاد می‌کند.

البته مزیت‌های این ساختمان سفینه‌مانند تنها به موارد بالا خلاصه نمی‌شود بلکه، از این پس کارکنان این شرکت می‌توانند به باشگاه‌ بدن‌سازی، رستورانی با غذاهای متنوع‌تر و فضای سبزی دسترسی داشته باشند که با درخت‌های میوه مزین شده است.

 

یوتیوب قوانین جدیدی را برای خالقان محتوا وضع کرد

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۵ – روند تغییر)

 

امروز یوتیوب از قوانین جدیدی برای خالقان محتوا رونمایی کرد تا از این پس محیطی شاداب‌تر، سالم‌تر و کم‌جدل‌تری را در این سرویس شاهد باشیم.

 

سال ۲۰۱۷ میلادی بی‌شک یکی از بحث‌برانگیز‌ترین سال‌ها در تاریخ یوتیوب بوده است. انتشار ویدیوهایی با محتویاتی غیر خوشایندِ کاربران باعث شده بود تا عده‌ی زیادی از کاربران به سیاست‌های این غول حوزه‌ی ویدیو خرده بگیرند و قوانین آن را سزاوار بازبینی بدانند.

حال یوتیوب اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی قوانین جدیدی را برای خالقان محتوا وضع کرده که کسب‌ در‌آمد را برای کانال‌های کوچک و بزرگ‌ سخت‌تر از پیش می‌کند. یوتیوب امیدوار است با وضع قوانین جدید، محتویات این سرویس نسبت به گذشته هدفمند‌تر شود و کمتر شاهد زیر پا گذاشتن قوانین توسط خالقان محتوایی چون پیودی‌پای (PewDiePie) و لوگان پاول (Logan Paul) باشیم.

یوتیوب هدف از وضع این قوانین را جلوگیری از آسیب‌رسانی بازیگرانِ بدِ این حوزه به دیگر خالقانی عنوان کرده که درآمد خود را از این طریق کسب می‌کنند.

اولین قانون، عضویت کانال‌ها در برنامه‌ی Youtube Partner Program‌ را دشوارتر می‌کند. اکنون برای ورود به این برنامه حداقل باید از ۱۰۰۰ مشترک و ۴۰۰۰ ساعت زمانِ تماشا ظرف ۱۲ ماه گذشته برخوردار بود. از همین‌رو اکنون راه برای کسب درآمد از طریق تبلیغات، دشوارتر از گذشته شده است.

این قانون در حالی وضع شده که آستانه‌ی قبلی برای ورود به برنامه‌ی اشاره شده نیز بارها توسط خالقان محتوا و وب‌سایت‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود؛ البته یوتیوب ادعا می‌کند که این قانون اکثر کاربران را تحت تأثیر قرار نخواهد داد و تنها تعداد اندکی از آن متأثر خواهند شد.

اما تغییر دوم تنها به کانال‌های بزرگ و شناخته‌شده‌ مربوط می‌شود. برطبق گفته‌ی یوتیوب، از این پس تمامی محتوای این کانال‌ها قبل از انتشار به‌صورت دستی و توسط یک انسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا از فاجعه‌هایی که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن‌ها بودیم جلوگیری به عمل آید؛ همچنین محتوای منتشر شده‌ی کانال‌های بزرگ نیز به‌صورت منظم مورد بررسی دوره‌ای قرار خواهد گرفت.

تغییرات فوق اگرچه ممکن است به مذاق خالقان محتوا و صاحبان کانال‌ها خوش نیاید اما، مسلماً قدمی اساسی در راستای خلق محیطی با محتوای ارزشمند خواهد بود.

 

تا چه خبر هفته ای دیگر، بدرود…

منبع: zoomit

گرافیست آشنا به وب ، علاقه مند به تولید محتوا ، مسلط به زبان انگلیسی

پیوستن

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *