عنوان مقاله : چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

 

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

با چه خبر هفته ی شماره ۴۷ با موضوع موفقیت در فناوری در خدمت شما دوستان هستیم:

 

گلکسی اس ۹ اکتیو تا پایان سال معرفی می‌شود

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

 

 

 

سامسونگ به‌صورت رسمی تأیید کرده است که گوشی‌های پرچم‌دار بعدی خود را در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش خواهد گذاشت. از این سری، تنها دو گوشی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس معرفی خواهند شد اما انتظار داریم مدل جان‌سخت کهکشانی‌های جدید سامسونگ اواخر امسال (احتمالاً در تابستان) رونمایی شود.

در انجمن توسعه‌دهندگان XDA، لیست گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ فاش شده است؛ بر اساس اطلاعات به‏‌دست‌آمده، سه گوشی با اسم رمز Star، Star 2 و astarqlte از سری گلکسی اس ۹ معرفی خواهند شد. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، Star و Star 2 اسم رمز جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس است؛ حتی در دعوت‎نامه مربوط به مراسم Unpacked این شرکت در اواخر ماه فوریه، به اسم رمز Star اشاره می‌شود. اما شاید این پرسش برای شما به‌ وجود آمده باشد که astarqlte با چه نام تجاری در دسترس قرار خواهد گرفت؟

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

 

 

 

 

حرف «a» در ابتدا اسم رمز این گوشی، می‌تواند به معنای Active باشد؛ به عبارت بهتر، astarqlte به‌عنوان گلکسی اس ۹ اکتیو معرفی خواهد شد. حرف «q» نیز می‌تواند مخفف کلمه‌ی Qualcomm باشد؛ شرکت سامسونگ از پردازنده پرچم‌دار کوالکام برای جانشین گلکسی اس ۸ اکتیو استفاده خواهد کرد. در نهایت، حروف lte به معنای پشتیبانی گوشی مقاوم سامسونگ از نسل چهارم ارتباطات است. بااین‌حال شاید سامسونگ در نظر داشته باشد نسخه دیگری از پرچم‌داران سری گلکسی اس ۹ را در اواخر سال جاری میلادی ارائه دهد؛ احتمال صحت این موضوع با توجه به لزوم عرضه‌ی نسخه اکتیو پرچم‌داران سری گلکسی اس، ضعیف‌ به‌ نظر می‌رسد.

درصورتی‌که سامسونگ به دنبال عرضه‎ی گوشی گلکسی اس ۹ اکتیو باشد، هنوز مشخص نیست این مدل چه ویژگی‌هایی ارائه خواهد داد؛ بااین‌حال از تفاوت‌های گلکسی اس ۸ اکتیو با پرچم‌داران سری گلکسی اس در سال ۲۰۱۷ می‌توان به مشخصات احتمالی این گوشی مقاوم پی برد. انتظار داریم گلکسی اس ۹ اکتیو در برابر ضربه مقاوم باشد و با نمایشگر ۵.۸ اینچی بدون انحنا عرضه شود. همچنین گوشی جدید سامسونگ، احتمالاً به باتری با ظرفیت بالا مجهز خواهد شد؛ بعید نیست ظرفیت باتری مورد استفاده در گلکسی اس ۹ اکتیو، بیشتر از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مدل ۵.۸ اینچی گلکسی اس ۹ باشد.

در لیست منتشرشده توسط توسعه‌دهندگان انجمن XDA، به گوشی‌های دیگر سامسونگ نیز اشاره شده است. به‌عنوان مثال، Crown اسم رمز فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۹ است که نیمه دوم سال جاری میلادی به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. در ادامه، می‎توانید اسم رمز گوشی‎های جدید سامسونگ را مشاهده کنید:

  • astarqlte – گلکسی اس ۹ اکتیو سامسونگ
  • c10lte – گلکسی سی ۱۰ سامسونگ
  • c10plte – گلکسی سی ۱۰ پلاس سامسونگ
  • crown – گلکسی نوت ۹ سامسونگ
  •  degasy18wifi – نام تجاری این گوشی/تبلت سامسونگ مشخص نیست
  • grandppirislte – نام تجاری این گوشی/تبلت سامسونگ مشخص نیست
  • gtaxlad – نام تجاری این گوشی/تبلت سامسونگ مشخص نیست
  • gta2xl –  مدل ۲۰۱۸ تبلت گلکسی تب اِی ۱۰.۱ اینچی سامسونگ
  • gtesy18lte – تبلت گلکسی تب ای ۲۰۱۸ سامسونگ
  • gts4llte – تبلت گلکسی تب اس ۴ سامسونگ
  • j2y18lte – مدل ۲۰۱۸ گوشی گلکسی جی ۲ سامسونگ
  • j3neolte – گلکسی جی ۳ نئو سامسونگ
  • j3topelte – گلکسی جی ۳ سامسونگ
  • j4lte – گلکسی جی ۴ سامسونگ
  • j6lte – گلکسی جی ۶ سامسونگ
  • j7topelte – گلکسی جی ۷ سامسونگ
  • j7toplte – مدل دیگر از گوشی گلکسی جی ۷ سامسونگ
  • j8lte – گلکسی جی ۸ سامسونگ
  • jackpotlte – نام تجاری این گوشی/تبلت سامسونگ مشخص نیست
  • jackpotqlte – نام تجاری این گوشی/تبلت سامسونگ مشخص نیست
  • jackpot2lte – نام تجاری این گوشی/تبلت سامسونگ مشخص نیست
  • jackpot2qlte – نام تجاری این گوشی/تبلت سامسونگ مشخص نیست
  • kellylte – نام تجاری این گوشی/تبلت سامسونگ مشخص نیست
  • lugelte – نام تجاری این گوشی/تبلت سامسونگ مشخص نیست
  • star – گلکسی اس ۹ سامسونگ
  • star2 – گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ

در لیست فوق، تعدادی گوشی وجود دارد که نام تجاری احتمالی آن‌ها مشخص نشده است؛ اما این امکان وجود دارد که یکی از آن‌ها، اسم رمز گوشی تاشوی گلکسی X سامسونگ باشد. بر اساس شایعات، این مدل تا پایان سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. سامسونگ، حتی چندین‌ بار عرضه گوشی تاشوی گلکسی X را تأیید کرده است. در رابطه با فبلت گلکسی نوت ۹ نیز شایعات چندانی وجود ندارد؛ تنها مدتی پیش نام این فبلت در لیست محصولات مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام فاش شد. به‌ نظر می‌رسد سامسونگ در ماه سپتامبر، عضو جدید سری گلکسی نوت را به‌صورت رسمی معرفی خواهد کرد؛ این مدل، احتمالاً به حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر مجهز خواهد بود. در اعضای ۲۰۱۸ سری گلکسی اس، خبری از حسگر اثر انگشت در داخل نمایشگر نیست؛ سامسونگ در این مدل‌ها، حسگر اثر انگشت را به پایین دوربین اصلی انتقال داده است.

 

 

بدافزارهای مبتنی بر حفره‌های امنیتی Meltdown و Spectre کشف شدند

 

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

 

 

بر‌ خلاف تصورات روزهای گذشته، صدها بدافزار مبتنی بر حفره‌های امنیتی Meltdown و Spectre کشف شده‌اند.

 

 

 

شرکت امنیتی Fortinet اعلام کرده است تعداد زیادی بدافزار را که از حفره‌های امنیتی Meltdown و Spectre پردازنده‌ها سوء استفاده می‌کنند، کشف کرده است. این خبر در حالی انتشار یافته که شرکت‌های نرم‌افزاری و تولیدکنندگان سخت‌افزار به‌شدت مشغول ارائه وصله‌ی امنیتی و مقابله با پیامدهای پیش‌بینی نشده این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری هستند.

 

توسعه‌دهندگان بدافزار به‌سرعت در حال وفق پیدا کردن با شرایط هستند

تیم تحقیقاتی AV-test اعلام کرده که در تاریخ ۷ تا ۲۲ ژانویه، ۱۱۹ مورد بدافزار مبتنی بر حفره‌های Meltdown و Spectre کشف کرده است. Fortinet داده‌های ارائه‌شده را تحلیل و مشخص کرده است که تمامی این بدافزارها بر اساس کدهای اثبات مفهوم (PoC) ایجاد شده‌ که در چند ماه گذشته معرفی شده‌اند.

محققان امنیتی به‌طور معمول در حین تحقیقات خود کدهای اثبات مفهوم مرتبط با حفره‌های امنیتی را فاش می‌کنند تا نشان دهند که چنین نقص امنیتی در عمل می‌تواند منجر به سوء استفاده خلافکاران از کامپیوترهای کاربران شود. در مورد حفره Spectre، افشای کد اثبات مفهوم یک ضرورت محسوب می‌شد؛ زیرا در غیر این صورت سازندگان پردازنده‌ها همچنان مانند ۲۰ سال گذشته سوء استفاده از چنین حفره‌های امنیتی را در حد تئوری می‌دانستند.

بیشتر ابزارها در مقابل تهدیدهای جدید نفوذپذیر هستند

اینتل متعهد شده است که وصله‌های امنیتی Meltdown و Spectre را برای پردازنده‌های پنچ سال اخیر خود عرضه و همچنین ارائه به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای پردازنده‌های قدیمی خود را در آینده پیگیری کند؛ البته اینتل اخیرا به‌روزرسانی امنیتی نوع دوم Spectre را برای جلوگیری از ری‌استارت شدن کامپیوترها از کار انداخته است و کاربران همچنان در مقابل این تهدید بی‌دفاع هستند.

علاوه بر این، میکروکدهای اصلاحی نرم‌افزاری که اینتل عرضه می‌کند، باید از طریق سازندگان سخت‌افزاری عرضه شود. به عبارت دیگر، توسعه‌دهندگان سخت‌افزار ممکن است هرگز اقدام به عرضه به‌روزرسانی امنیتی برای محصولات قدیمی خود نکنند. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و گوشی‌های هوشمند ممکن است هرگز وصله امنیتی را دریافت نکنند.

گاه به شکل معدود شاهد عرضه وصله‌های امنیتی در سطح سیستم عامل مانند Retpoline گوگل هستیم؛ اما چنین به‌روزرسانی‌هایی نمی‌توانند جلوی خلافکاران ماهری را بگیرند که همواره به دنبال نفوذ و سوء‌استفاده از سیستم کاربران هستند.

نرم افزارهای امنیتی مانند Fortinet شاید بتوانند نقش کوچکی در حفاظت کامپیوتر کاربران در مقابل حفره‌های امنیتی Meltdown و Spectre ایفا کنند. هنگامی که شرکت‌های عرضه‌کننده بسته‌های امنیتی در مورد شیوع کدهای مخرب در میان کاربران مطلع شوند، قادر خواهند بود با نشانه‌گذاری آن‌ها به‌عنوان ویروس کامپیوتری، از کاربران محافظت کنند. پس از آن، نرم‌افزارهای امنیتی قادر هستند با مسدود کردن ویروس‌های شناسایی‌شده، از آلوده شدن میلیون‌ها کاربر دیگر جلوگیری کنند. اگرچه همواره این احتمال وجود دارد که قبل از شناسایی چنین بدافزارهایی، هزاران کاربر مورد سوء استفاده قرار گیرند.

Fortinet لیست زیر را از بدافزارهای شناخته‌شده مبتنی بر Meltdown و Spectre ارائه کرده است:

 

  • Riskware/POC_Spectre
  • W64/Spectre.B!exploit
  • Riskware/SpectrePOC
  • Riskware/MeltdownPOC
  • W32/Meltdown.7345!tr
  • W32/Meltdown.3C56!tr
  • W32/Spectre.2157!tr
  • W32/Spectre.4337!tr
  • W32/Spectre.3D5A!tr
  • W32/Spectre.82CE!tr
  • W32/MeltdownPOC

 

افراد روزانه چند ساعت با گوشی سر و کار دارند؟

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

 

 

 

 

 

خرید و فروش گوشی موبایل یکی از پرسودترین تجارت‌های روز محسوب می‌شود. این وب‌سایت مقایسه‌ای از برنامه‌های پرکاردبرد گوشی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ داشتند و بر این اساس مشخص شده که امسال خرید از طریق تلفن همراه ۵۴ درصد افزایش یافته‌است. موسیقی، رسانه و سرگرمی هم امسال با حدود ۴۳ درصد رشد همراه بوده‌ است. به نظر می‌آید با رشد خرید و فروش گوشی موبایل باید عنوان جعبه جادویی را از تلویزیون برداشته و به تلفن‌های همراه اهدا کنیم. جالب اینکه برخلاف عمده تبلیغ‌های شرکت‌ها برای افزایش خرید و فروش گوشی موبایل امسال میزان استفاده از برنامه‌های عکاسی و بازی به ترتیب ۸ و ۱۶ درصد کاهش یافته‌است. بر همین اساس شاید بازاریابی خرید و فروش گوشی موبایل بهتر است در سال میلادی پیش،رو، تمرکز خود را از این دو بعد خارج کند و به برنامه‌های تجاری و اخبار توجه بیشتری نشان دهد. البته این در حالی است که گیمرها و طرفداران بازی‌های موبایلی امسال پول و زمان بیشتری را به بازی کردن اختصاص داده‌اند؛ با این حال از سال ۲۰۱۵ منحنی استفاده و دانلود بازی‌ها بعد از ۸ سال با کاهش همراه شده است. هشداری که می‌توانست به معنای به پایان رسیدن عمر بازی‌های موبایلی باشد.

آمریکا، هند، چین، برزیل و روسیه دارای بیشترین طرفداران بازی موبایلی هستند. این بررسی با استفاده از آمار اپل استور و گوگل پلی به‌دست آمده نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از سهم کلی بازی‌های موبایلی در این کشورها دانلود و بازی شده‌است.  نکته جالب این تحقیق این بود که اگرچه آمریکا تعداد گیمر بیشتری داشت، اما ۱۳ درصد از همه اپلیکیشن‌های آمریکایی‌ها بازی بود. در حالی که برزیل در رتبه سوم جهانی قرار دارد، در مقایسه با کشورهای دیگر درصد بیشتری از فضای موبایل‌های آنها به بازی اختصاص داشت (۱۸ درصد). جدولی که در زیر آمده بر اساس تحقیقی در آمریکای شمالی نشان می‌دهد که سال ۲۰۱۶ متوسط سن طرفداران بازی ۳۷٫۱ سال است؛ ۳۸٫۳ درصد از آنها زن و ۳۵٫۵ درصدشان مرد هستند. نکته جالب اینکه اگرچه تعداد کل خوره‌های بازی زن بیشتر از مرد است، اما وقتی که بحث بر سر این موضوع باشد که چه کسی یک خوره‌ی بازی حسابی است، زنان ترجیح می‌دهند این مقام را به مردان واگذار کنند.

درصد کل بازیکن های زن بازیکن های مرد
بازی فقط با اسمارت فون ۴۱ درصد ۴۲درصد ۴۰ درصد
بازی فقط با تبلت ۸درصد ۹درصد ۶ درصد
بازی هم با اسمارت فون هم با تبلت ۵۱ درصد ۴۹ درصد ۵۴درصد
خوره بازی سبک ۲۰ ۲۴ ۱۶
خوره بازی متوسط ۴۵ ۴۶ ۴۶
شدیدا خوره بازی ۳۵ ۳۲ ۳۸

این گزارش همچنین حاکی از آن است که ۷۲ درصد از افراد هنگام استراحت بازی می‌کنند. ۶۶ درصد در رخت‌خواب هنگام (آماده شدن برای خواب) و ۵۶ درصد موقع تماشاکردن تلویزیون یا فیلم، وقتشان را به بازی می‌گذرانند. علت بازی کردن ۵۰ درصد هم مربوط به زمانی است که منتظر آمدن کسی هستند. شاید باور کردنش سخت باشد اما ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان عادت داشتند که در حمام با گوشی موبایل خود بازی کنند. ۸۳ درصد هم اعتقاد داشتند علت اصلی بازی کردن با موبایل بخاطر این است که برایشان زمان زودتر می‌گذرد. ۳۳ و ۳۱ درصد گفته بودند بازی می‌کنند به این دلیل که بازی تلاش و سپس توجه زیادی نمی‌طلبد.

 

مایکروسافت به دنبال افزایش توانایی‌های کورتانا است

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

 

 

 

مایکروسافت قصد دارد با به‌کارگیری تیمی با نام انستیتو هوشِ کورتانا، توانایی‌های این دستیار دیجیتال را افزایش دهد.

 

در جریان گزارش مالی سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۸، مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، با اشاره به دستیار صوتی کورتانا، از توانایی‌ها و برتری‌های این دستیار دیجیتال در مقایسه با رقبایی چون الکسا، گوگل اسیستنت و… صحبت کرد. نادلا باور دارد که حضور و دسترسی این دستیار به پلتفرم‌ها و منابعی چون ویندوز ۱۰، آفیس ۳۶۵ و ایکس‌باکس، برگ برنده‌ای است که دیگر رقبا از آن محروم هستند.

با این حال، بر خلاف دفاع مدیرعامل مایکروسافت از این دستیار صوتی، تاکنون اقدامات کمی برای رشد توانایی‌های کورتانا صورت گرفته است. روند رو‌به‌رشد توانایی‌های گوگل‌ اسیستنت و الکسا به هیچ‌عنوان قابل مقایسه با کورتانا نیست. درست مانند آنچه در ویندوزفون مشاهده کردیم، کورتانا نیز تعامل خوبی با اپلیکیشن‌های شخص‌ ثالث ندارد؛ این در حالی است که الکسا توانایی مثال‌زدنی‌ در این حوزه دارد. باتوجه به شنیده‌ها از منابع داخلی مایکروسافت، به‌ نظر می‌رسد که ردموندی‌ها کورتانا را به چشم رقیبِ الکسا نگاه نمی‌کنند و تنها روی ساخت بهترین دستیار دیجیتال برای اهالی کسب‌و‌کار تمرکز دارند.

با تمامِ این اوصاف، دیروز این شرکت از برپایی تیمی تحت عنوان انستیتو هوشِ کورتانا خبر داد؛ این انستیتو که حاصل همکاری واحد تحقیقات مایکروسافت، واحد تحقیقات کورتانا و دانشگاه RMIT در استرالیا است، قصدِ توسعه‌ی نسل جدیدی از توانایی‌ها برای کورتانا را دارد.

هدفِ این تیم، وارد‌کردن پژوهش‌های جدید به کورتانا است؛ در واقع آن‌ها قصد دارند پا را فراتر از سؤالات معمولی که درباره‌ی وضعیت آب‌و‌هوا و ترافیک پرسیده می‌شود، بگذارند و به این دستیار توانایی‌ بدهند که به‌صورت متن‌آگاهی (‌آگاهی از پرسش‌های قبلی و ارائه‌ی پاسخ با توجه به‌ آن‌ها) با کاربران گفتگو داشته باشد.

هواوی بیشترین تعداد گوشی را در سال ۲۰۱۷ در بازار چین عرضه کرده است

 

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

 

 

 

موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، گزارش جدیدی را منتشر کرده است که به تشریح میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ در بازار چین می‌پردازد.

 

 

موسسه تحقیقاتی Counterpoint در گزارش جدید خود، فروش گوشی‌های هوشمند را در سال ۲۰۱۷ در بازار چین تفسیر می‏‌کند. این موسسه در گزارش اخیر، شرکت‌های مختلف را براساس میزان فروش، رتبه‌بندی کرده است؛ ضمن اینکه وضعیت فروش گوشی‌های هوشمند آن‌ها را نسبت به سال گذشته مقایسه می‌کند. همچنین در گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، به این موضوع اشاره می‌شود که کدام گوشی فروش بالایی در چین داشته است.

در ابتدا، نموداری از سهم هریک از شرکت‌‌های مختلف در بازار چین در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. هواوی بالاترین سهم را در این بازه زمانی، به محصولات خود اختصاص داده است زیرا سهم ۱۹ درصدی در فصل چهارم سال گذشته میلادی دارد. اوپو نیز که یک شرکت چینی است، توانسته سهم ۱۷ درصدی را به محصولات خود در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ اختصاص دهد. تقریباً می‌توان گفت اپل و ویوو در یک رتبه قرار می‌گیرند؛ هر دو موفق شده‌اند ۱۵ درصد در سه ماهه پایانی از فروش گوشی‌های هوشمند، سهم داشته باشند. در همین حال، شیائومی به سهم ۱۴ درصدی در بازار چین رضایت داده است.

 

در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶، تنها هواوی، شیائومی و اپل موفق شده‌اند تا سهم خود را از بازار گوشی‌های هوشمند افزایش دهند. این در حالی است که سهم اوپو نزدیک به یک درصد کاهش پیدا کرده است؛ همچنین ویوو نیز نتوانسته است سهم خود را در فصل پایانی ۲۰۱۷ نسبت به بازه زمانی مشابه در دو سال گذشته، افزایش دهد.

به‌طور کلی، گوشی‌های هوشمند هواوی (Huawei) در سال ۲۰۱۷ بیشترین سهم را از بازار چین به خود اختصاص داده‌اند؛ سهم این شرکت با رشد سه درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶، به ۱۹ درصد رسیده است. اوپو و ویوو نیز به ترتیب با سهم ۱۸ و ۱۷ درصدی، در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند؛ هر دو شرکت چینی که مالک آن‌ها BBK Electrionics است، موفق شده‌اند فروش گوشی‌های هوشمند خود را در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۶، افزایش دهند. برای رتبه چهارم و پنجم نیز، شرکت شیائومی و اپل با یک‌دیگر رقابت می‌کنند؛ کوپرتینویی‌ها در مجموع، موفق نشده‌اند سهم بیشتری را در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۱۶، به آیفون‌های خود اختصاص دهند. در حالی‌که شیائومی (Xiaomi) با رشد یک درصدی در فروش گوشی‌های هوشمند خود، جایگاه چهارم را به‌دست آورده است؛ باید اشاره کرد که در مجموع، تنها ۱۱ درصد از گوشی‌های هوشمند عرضه شده در بازار چین در طی سال گذشته میلادی به آیفون‌های Apple اختصاص داشته است.

 

همان‌طور که گفته شد، موسسه Counterpoint در گزارش خود به پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ نیز اشاره کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده، اوپو R9S توانسته است در سال گذشته، فروش بیشتری نسبت به دیگر محصولات عرضه شده در بازار چین داشته باشد که کمی‌ غافل‌گیرکننده به‌نظر می‌رسد؛ با این‌حال، باید گفت اوپو در بازار چین از محبوبیت زیادی برخوردار است. با وجود شرکت‌های مختلف چینی، جایگاه دوم پرفروش‌ترین گوشی به آیفون ۷ پلاس اپل اختصاص یافته است و در رتبه‌‌ی سوم، گوشی Vivo X9 جلب‌توجه می‌کند. به دنبال آن، یک گوشی دیگر از شرکت اوپو در رتبه‌ی چهارم قرار دارد و آیفون ۷ اپل با صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی، توانسته است جایگاه پنجمی را به دست آورد. در رتبه‌های بعدی به ترتیب گوشی اوپو R11، ویوو Y66، آنر ۸ لایت هواوی، شیائومی ردمی نوت ۴ ایکس و آنر ۶ ایکس قرار گرفته‌اند. این محصولات در مجموع، ده گوشی پرفروش بازار چین در سال ۲۰۱۷ ارزیابی شده است.

 

باید اشاره کرد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۵ درصد نسبت به دو سال گذشته افزایش پیدا کرده است؛ در همین حال، میزان عرضه‌ی آن‌ها افت یک درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۶ تجربه می‌کند.

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۷ – موفقیت در فناوری )

تا چه خبر هفته ای دیگر، بدرود…

منبع: zoomit

 

گرافیست آشنا به وب ، علاقه مند به تولید محتوا ، مسلط به زبان انگلیسی

پیوستن

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *