عنوان مقاله : چه خبر هفته؟! (شماره ۴۹ – رکورد های جدید )

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۹ – رکورد های جدید )

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۹ – رکورد های جدید )

 

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۹ – رکورد های جدید )

 

 

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۹ – رکورد های جدید )…

با چه خبر هفته ی شماره ۴۹ با موضوع رکورد های جدید در خدمت شما دوستان هستیم:

 

 

سونی طراحی گوشی پرچم‌دار جدیدش را تغییر داده است

 

 

 

 

سونی اخیراً در نامه‌ای از FCC خواسته است تا مجوز به ثبت رسیده برای گوشی جدیدش را به دلیل اعمال تغییر در طراحی، باطل کند.

 

سونی تا کم‌تر از دو هفته دیگر، به صورت رسمی از گوشی‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد؛ گمان می‌رود پرچم‌داران جدید این شرکت ژاپنی، در اوایل اسفند ماه معرفی شود.با این‌حال، به‌نظر می‌رسد شرکت مذکور تغییراتی را در لحظات آخر در طراحی یکی از گوشی‌های جدید خود اعمال کرده است که احتمالاً پرچم‌دار ۲۰۱۸ سونی خواهد بود.

در اوایل ماه جاری میلادی، سونی از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) درخواست کرده است تا مجوز به ثبت رسیده برای یکی از گوشی‌های هوشمند خود را باطل کند؛ در متن نامه فاش شده، به علت این درخواست نیز اشاره شده است و گمان می‌رود که تغییرات لحظه آخر در طراحی گوشی سبب شده تا سونی، چنین نامه‌ای را ارائه دهد.

هنوز مشخص نیست چه تغییراتی در گوشی جدید سونی، اعمال شده است تا ژاپنی‌ها، به دنبال لغو مجوز FCC برای محصول خود باشند؛ با این‌حال، مدتی پیش اعلام شد که شرکت مذکور به دنبال بازطراحی گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ خود با زبان طراحی «میرای» است و تصمیمی به استفاده از الگوی طراحی قدیمی «امنی‌بالانس» ندارد!

 

 

 

 

 

 

 

به‌نظر می‌رسد زبان طراحی «میرای» عرضه گوشی‌های جدید سونی با حاشیه‌های باریک را امکان‌پذیر خواهد کرد؛ هرچند، مشخص نیست نسبت ابعاد صفحه‌نمایش در محصولات جدید سونی تا چه اندازه دستخوش تغییر می‌شود. در ابتدا، گمان می‌رفت پرچم‌داران جدید سونی با وجود استفاده از زبان طراحی «میرای» به نمایشگری استاندارد با نسبت تصویر ۱۶ به ۹ مجهز شده باشند؛ هرچند، مشخصات فاش شده از برخی از محصولات جدید سونی، بیانگر خلاف آن است. حذف حاشیه‌های اضافی، اگرچه محصولات جدید سونی را به استانداردهای روز بازار نزدیک می‌کند اما ژاپنی‌ها به ناچار باید به استفاده از صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۲ به ۱ در محصولات خود تن دهند، زیرا این موضوع به یک نیاز تبدیل شده است. به همین جهت، عرضه محصولات مجهز به نمایشگر ۱۶:۹ قابل قبول نیست.

 

 

استفاده از نمایشگرهای کشیده با نسبت تصویر ۲ به ۱، کمک خواهد کرد تا محصولات جدید با عرض کم‌تری ارائه شوند؛ به همین جهت، جای‌گیری بهتری در دست خواهند داشت. ضمن اینکه صفحه‌نمایش ۱۸:۹ به سازندگان اجازه می‌دهد محصولاتی را با نمایشگر بزرگ‌تر ارائه دهند؛ این در حالی است که ابعاد گوشی تغییر چشمگیری پیدا نخواهد کرد.

آخرین گمانه‌زنی‌ها پیرامون محصولات جدید سونی، به این موضوع اشاره دارد که اکسپریا ایکس‌زد ۲ پرو به عنوان جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم با نمایشگر ۴K عرضه خواهد شد؛ البته به‌نظر می‌رسد این مدل نمایشگری ۵.۷ اینچی از نوع IPS LCD داشته باشد زیرا بعید است سونی، به این زودی محصولی را با نمایشگر اولد ارائه دهد. مدتی پیش، مقامات شرکت ژاپنی تنها اعلام کرده بودند که سرمایه‌گذاری روی پنل‌های اولد با رزولوشن ۴K آغاز شده است و محصولات مجهز به این نمایشگر، انتظارات طرفداران را برآورده خواهند کرد. ضمن اینکه گفته شده بود ژاپن دیسپلی در تأمین پنل اولد برای گوشی‌های پرچم‌دار جدید سونی، نقش عمده‌ای را ایفا خواهد کرد.

پرچم‌داران ۲۰۱۸ سونی که تعدادی از آن‌ها در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهند شد، به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز خواهند شد؛ با این‌حال، اکسپریا ایکس‌زد ۲ برخلاف مدل «پرو» فاقد نمایشگر ۴K است و از صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد ۲ به ۱ و رزولوشن FHD+ بهره می‌گیرد. ضمن اینکه این مدل مانند نسل قبل به تنها چهار گیگابایت رم مجهز خواهد شد؛ این در حالی است که جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم به عنوان اولین گوشی سونی با شش گیگابایت رم ارائه می‌شود.

جدا از زبان طراحی جدید، آنچه باعث تمایز جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان و اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم از نسل قبل خواهد شد؛ دوربین دوگانه است. گمان می‌رود پس از سال‌ها پافشاری، سونی در نهایت محصولاتی را مجهز به دوربین دوگانه ارائه خواهد داد. بدنه ضدآب، از جمله دیگر قابلیت‌های احتمالی است که انتظار داریم اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ پرو ارائه دهند. ضمن اینکه هر دو گوشی، آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را اجرا خواهند کرد و رابط‌کاربری با پوسته اختصاصی سونی، شخصی‌سازی می‌شود.

 

 

ارزش بازار آمازون برای اولین بار از مایکروسافت عبور کرد

 

 

 

 

 

ارزش سهام آمازون در روزهای اخیر شاهد رشدی بوده که باعث شد تا این کمپانی برا مدت کوتاهی از مایکروسافت عبور کرده و ارزش بازاری بیش از ردموندی‌ها داشته باشد.

 

 

آمازون اکنون سومین شرکت بزرگ در ایالات متحده است.سهام آمازون، روز چهارشنبه با افزایشی ۲.۵۷ درصدی باعث شد ارزش این شرکت در بازار برای اولین بار از مایکروسافت بیشتر شود. به گزارش مارکت اینسایدر، غول دنیای خرید اینترنتی حالا بعد از اپل و گوگل سومین شرکت بزرگ در آمریکا است.

سهام آمازون روز چهارشنبه با قیمتی برابر با ۱.۴۵۱ دلار به کار خود پایان داد که این رقم ارزش بازاری برابر با ۷۰۲.۴۶ میلیارد دلار را برای این شرکت به همراه داشت. رقمی که نسبت به ۷۰۰.۵۶ میلیارد دلار مربوط به مایکروسافت ۲.۷ درصد برتری را نشان می‌دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که سهام آمازون در زمان نگارش مقاله نیز شاهد رشد بوده و ارزش بازار آمازون را به ۷۰۷ میلیارد دلار رسانده است، حال آنکه مایکروسافت نیز شاهد رشد بوده و از این‌رو دوباره جایگاه خود را با ارزش بازار ۷۱۴ میلیارد دلاری از آمازون بازپس گرفته است.

 

سال گذشته، سهام شرکت ۲۳ ساله‌ی آمازون با ۷۲ درصد افزایش در مقایسه با شرکت ۴۳ ساله‌ی مایکروسافت که تنها ۴۱ درصد افزایش را ثبت کرد اتفاقات جالبی را رقم زد و برای چندمین بار جف بزوس، مدیرعامل آمازون را بالاتر از بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت، ثروتمندترین مرد جهان معرفی کرد.

 

 

به گفته‌ی تحلیل‌گران، اگر آمازون موفق شود قیمت سهام خود را به تخمینی که روزنامه‌ی وال استریت برای آن تخمین زده است، یعنی ۱.۶۵۵ دلار برساند، می‌تواند به راحتی در ارزش بازار از شرکت آلفابت نیز پیشی بگیرد.

 

 

اپل طی پاییز ۲۰۱۷ بیش از ۵۱ درصد از درآمد بازار گوشی‌های هوشمند را کسب کرده است

 

 

 

اپل به لطف فروش بالای آیفون ۱۰ طی پاییز ۲۰۱۷ موفق شده تا بیش از ۵۱ درصد از درآمد کل بازار گوشی‌های هوشمند را کسب کند.

 

به گزارش استراتژی انالتیکس، اپل در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷ حدود ۵۱ درصد از کل درآمدهای بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داد. این موفقیت در سایه‌ی فروش بالای آیفون ۱۰ به دست آمد.

بر اساس گزارش مالی اپل که چندی پیش منتشر شد، مجموع درآمد آیفون در سه‌ماهه‌ی گذشته ۶۱.۵ میلیارد دلار بوده است. بنا بر تخمین استراتژی انالتیکس، درآمد اپل در بخش گوشی‌های هوشمند سه برابر بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب، یعنی سامسونگ و هفت برابر بیشتر از شرکت چینی هواوی بوده است.

نلی واتسون، مدیر اجرایی استراتژی انالتیکس می‌گوید:

اپل در فصل گذشته، به لطف تقاضای بالا برای آیفون ۱۰، موفق شد درآمد بسیار بالاتری نسبت به سایر شرکت‌ها کسب کند.

متوسط قیمت فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی قبل ۷۶۹ دلار بوده است که نسبت به میانگین ۶۹۵ دلاری سال گذشته افزایش داشته است. این میانگین به گفته‌ی استراتژی انالتیکس تقریبا سه برابر میانگین معمول در این صنعت است. اپل ۷۷.۳ میلیون آیفون را در فصل اخیر به فروش رساند؛ اما اعلام نکرد که دقیقا چه تعداد از این دستگاه‌ها آیفون ۱۰ بوده است.

آیفون ۱۰ با داشتن ۹۹۹ دلار قیمت، مسلما نقش به‌سزایی در بالا رفتن درآمد اپل داشته است.

 

 

 

گوشی‌ های ال‌ جی از فردا مشمول رجیستری می‌شوند

 

 

 

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برند ال‌جی ۱۷ درصد بازار موبایل را دارد اعلام کرد که از فردا شنبه ٢٨ بهمن ماه تمامی گوشی‌های ال‌جی باید فرآیند ثبت شناسه گوشی در شبکه را طی کرده باشند.

 

حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد که پس از گوشی ال‌جی دو برند اصلی بازار که بیشترین سهم در بازار ایران را دارند مشمول رجیستری شده و گوشی‌های قاچاق این برندها در لیست سیاه قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:

آیفون ١٠ درصد و برند ال‌جی حدود ١٧ درصد بازار را در اختیار دارند و دو برند اصلی که به زودی مشمول طرح رجیستری خواهند شد سایر سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون رجیستری روی چهار برند موجود در بازار شامل آیفون، موتورولا، بلک بری و گوگل پیکسل اجرا شده است، اعلام کرد که یشترین تعداد گوشی‌هایی که در شبکه ثبت نشده، مربوط به آیفون بود و بیش از ٣٠ هزار گوشی آیفون که از تاریخ اعلام شده در شبکه ثبت نشده بود، قطع شدند.

معاون وزیر ارتباطات گفت:

هم اکنون حدود سه هزار پیامک هشدار برای قطع رجیستری به دارندگان گوشی آیفون که در شبکه ثبت نشده ارسال شده است. مشترکانی که نسبت به قطع گوشی خود یا پیامک‌های دریافتی در این زمینه شکایتی دارند می‌توانند با تماس با مرکز پاسخگویی رجیستری ۰۹۶۳۶۶ مشکل احتمالی خود را حل کنند.

رئیس رگولاتوری تاکید کرد که آمارها نشان می‌دهد که از میان تعداد گوشی‌هایی که در این بازه‌ی زمانی به دلیل عدم ثبت فرایند رجیستری قطع شده است حدود ٧٠ درصد، گوشی‌هایی بوده‌اند که به‌صورت غیرقانونی وارد بازار شده‌اند و تنها حدود ۳٠ درصد ممکن است به دلیل رفع مشکلات، به شبکه بازگردند.

واردکنندگان موبایل مکلف به عرضه بروشور رجیستری شدند

 

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه‌ای به واردکنندگان رسمی و غیر رسمی گوشی تلفن همراه، آن‌ها را مکلف کرده برای اطلاع‌رسانی خریداران از نحوه فعال‌سازی گوشی‌های موبایل، «بروشور تهیه شده توسط سامانه همتا» را به مشتران خود ارائه کنند.

در این ابلاغیه تاکید شده که اگر در این زمینه تعللی از سوی این شرکت‌ها رخ دهد، مجوزشان لغو خواهد شد.

در این ابلاغیه آمده است:

با توجه به تصمیمات کمیته راهبردی طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه، کلیه واردکنندگان گوشی تلفن همراه، اعم از نمایندگان رسمی برندهای دارای نمایندگی در کشور و واردکنندگان برندهای فاقد نمایندگی که از این سازمان تاییدیه خدمات پس از فروش دریافت کرده‌اند، موظفند برای اطلاع‌رسانی نحوه فعال‌سازی گوشی، «بروشور تهیه شده توسط سامانه همتا» را به همراه گوشی‌های تلفن همراه ارائه کنند تا در اختیار خریداران نهایی قرار گیرد.

در ادامه ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آمده است:

از آنجا که اطلاع‌رسانی دقیق از الزامات این طرح به شمار می‌رود و عدم دسترسی مصرف‌کنندگان به اطلاعات موجود در بروشور، نه تنها برای خریداران گوشی‌های تلفن همراه مشکل ایجاد می‌کند بلکه موجب بروز مشکلاتی در ادامه اجرای طرح رجیستری نیز خواهد شد؛ بنابراین شرکت‌هایی که در این خصوص تعلل کرده و اقدامات لازم برای حصول اطمینان از رسیدن اطلاعات به مصرف کنندگان را به نحو مطلوب انجام ندهند، مجوزشان لغو خواهد شد.

 

 

رندرهای جدیدی از عینک واقعیت افزوده اپل منتشر شد

 

 

 

به‌تازگی رندرها و تصاویر شماتیک جدیدی از عینک واقعیت‌افزوده موردانتظار اپل منتشر شده که تصوری از این محصول را به ما نشان می‌دهد.

 

تاکنون گزارش‌های بسیاری منتشر شده که خبر از ساخت عینک واقعیت‌افزوده توسط شرکت اپل می‌دادند. در حالی‌که برطبق این گزارش، چنین محصولی برای عرضه‌ در سال ۲۰۱۹ آماده می‌شود، به‌تازگی تصاویر شماتیک جدیدی توسط وب‌سایت iDrop News منتشر شده که تصویری نمادین از این دستگاه را به ما ارائه می‌کند.

در این طرح، طراح از فریمی فلزی با کیفیت بالا استفاده کرده است. نکته‌ی جالب در این طرح، وجود بریدگی بالای نمایشگر آیفون ۱۰ در این عینک است که در آن دوربین‌ها، سنسورها و آنتن‌های وایرلس قرار دارند.

همچنین در این تصاویر می‌توان نگاهی به رابط‌کاربری و شیوه‌ی کارکرد این عینک داشت. به باور این وب‌سایت، لنزها می‌‌توانند جای قرار گیرند که دقیقاً تکنولوژی واقعیت‌افزوده در آن‌جا قرار دارد.

این وب‌سایت به شیوه‌ی شارژ این محصول نیز اشاره داشت و همان‌طور که می‌توانید پایین‌‌تر مشاهده کنید، روند شارژ از طریق شارژر وایرلس انجام می‌شود.

با این حال همان‌طور که می‌دانید، طرح‌های اولیه و شماتیک فاصله‌ی بسیار زیادی با محصول نهایی دارند و ممکن است عینک واقعیت‌افزوده اپل از ظاهرِ دیده‌شده در این طرح بهره‌ نبرد.

در نمایشگاه CES امسال، تولیدگنندگان بسیاری از محصولات واقعیت‌افزوده خود رونمایی خواهند کرد که نشان از اهمیت این محصولات در آینده‌ی تکنولوژی دارد.

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۴۹ – رکورد های جدید )

تا چه خبر هفته ای دیگر، بدرود…

منبع: zoomit

گرافیست آشنا به وب ، علاقه مند به تولید محتوا ، مسلط به زبان انگلیسی

پیوستن

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *