عنوان مقاله : چه خبر هفته؟! (شماره ۵۷– رویدادهای جدید )

چه خبر هفته؟! (شماره ۵۷– رویدادهای جدید )

چه خبر هفته؟! (شماره ۵۷– رویدادهای جدید )

 

 

 

 

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۵۷– رویدادهای جدید )

 

 

 

 

 

 

چه خبر هفته؟! (شماره ۵۷– رویدادهای جدید )…

 

 

اپل در حال رایزنی با سامسونگ برای کاهش قیمت پنل اولد آیفون‌

 

 

 

 

اپل برای نسل آتی آیفون‌ که از پنل اولد استفاده می‌کنند، انتظار قیمت پایین‌تری از سامسونگ را دارد.

 

سامسونگ تنها تأمین‌کننده پنل‌ اولد برای آیفون ۱۰ بود؛ از این‌ رو انتظار می‌رود امسال نیز به مانند سال گذشته، اپل این غول کره‌ای را برای تأمین‌ پنل‌ آیفون در نظر بگیرد. بر طبق گمانه‌زنی‌ها، سامسونگ از تأمین پنل‌ آیفون در سال ۲۰۱۸، درآمد ۲۲ میلیارد دلاری  کسب خواهد کرد. حال به‌ نظر می‌رسد که قیمتِ پنل‌ اولد برای آیفون‌های امسال، با اندکی کاهش همراه خواهد بود.

با وجود رضایت اولیه کاربران از آیفون ۱۰، کاهش تقاضای بازار برای این دستگاه در ماه‌های جاری، کوپرتینویی‌ها را مجبور به کاهش سفارشات خود کرده است؛ اما نکته‌ای که این ماجرا را برای سامسونگ سخت می‌کند، عدم تمایل تولیدکننده‌های چینی به پنل‌ اولد پس از عرضه‌ی آیفون ۱۰ است؛ همین امر منجر به تولید بیش‌ از ظرفیت توسط سامسونگ شده است.

انتظار می‌رود که امسال، ۲۰۰ میلیون پنل اولد توسط سامسونگ تولید شود که از این مقدار، تنها ۱۰۰ میلیون به اپل اختصاص دارد؛ این رقم، دقیقاً دو برابر تعدادی است که سامسونگ برای آیفون سال گذشته، پنل اولد تأمین کرد. خوب است بدانید که تنها ۷۵ میلیون واحد به آیفون‌های جدید اختصاص دارد و مابقی، به آیفون ۱۰ تخصیص داده می‌شود.

سامسونگ تولید این پنل‌ها را از ماه آینده آغاز می‌کند و تا پیش از ماه ژوئن، به تولید ۲ تا ۳ میلیون عدد بسنده خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های محلی، اپل و سامسونگ بر سرِ قیمت پنل‌ اولد مذاکره می‌کنند؛ از این رو، انتظار می‌رود که قیمت پنل‌های امسال نسبت به پارسال، اندکی کاهش یابد. ماه گذشته، مدیرعامل بخش سامسونگ دیسپلی ملاقاتی با مدیران اجرایی اپل انجام داد؛ اما به هیچگونه توافقی بر سرِ قیمت نرسیدند.

تاکنون هیچگونه بیانیه‌ی رسمی‌ای درباره‌ی قیمت پنل‌ اولد توسط اپل منتشر نشده؛ اما براساس گزارشات، این رقم بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. این قیمت، یک‌سومِ قیمت تمام‌شده‌ی تولیدِ آیفون ۱۰ است. آن‌طور که از شواهد برمی‌آید، اپل خواستار پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار برای پنل‌های امسال است.

 

 

اینستاگرام امکان دانلود محتوای ارسال شده را فراهم می‌کند

 

 

اینستاگرام به زودی به کاربران اجازه خواهد داد محتوایی را که در این شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند دانلود کنند.

 

پیش از این اینستاگرام به دلیل عدم وجود امکان انتقال محتوا مورد انتقاد قرار گرفته بود؛ این درحالی است که در شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک امکان دانلود محتوای ارسال شده توسط کاربر وجود دارد. اکنون یکی از سخن‌گویان اینستاگرام اعلام کرده:

ما در حال ساخت ابزاری برای انتقال داده‌ها هستیم. به‌زودی می‌توانید آنچه در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اید، از جمله تصایر، ویدئوها و پیام‌ها را دانلود کنید.

این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد به‌آسانی اینستاگرام را ترک کرده و به یکی از شبکه‌های اجتماعی رقیب مهاجرت کنند. اگر اینستاگرام این ابزار را پیش از چهارم خردادماه (۲۵ ماه می) ارائه دهد، از نظر پیروی با قوانین مراقبت از داده‌های عمومی اتحادیه‌ی اروپا نیز با مشکلی مواجه نخواهد شد؛ بر اساس این قوانین، فراهم آوردن امکان انتقال اطلاعات اجباری است.

از ابتدای کار، اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده بود که امکان تهیه‌ی خروجی از داده‌ها بسیار مشکل باشد. در این شبکه‌ی اجتماعی کاربران امکان ذخیره‌سازی و دانلود پست‌هایی که خودشان ارسال کرده‌اند را ندارند. این در حالی است که بیش از ۸۰۰ میلیون نفر از این شبکه استفاده می‌کنند و ۸ سال از شروع کار آن می‌گذرد. در مقام مقایسه، فیسبوک در سال ۲۰۱۰، تنها شش سال پس از شروع به کار خود، ابزاری را برای دانلود داده‌های ارسال شده فراهم کرد.

 

 

 

باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا اینستاگرام صرفا امکان دانلود تصاویر، ویدئوها و پیام‌های ارسالی را فراهم خواهد کرد؛ یا این‌که امکان تهیه‌ی خروجی از لیست دنبال کنندگان و دنبال شدگان، نظرات، استوری‌ها و متن‌های اضافه شده به هر پست هم وجود خواهد داشت. همچنین مشخص نیست که مطالب دانلود شده با همان کیفیت اصلی دانلود خواهند شد یا فشرده می‌شوند. اینستاگرام در پاسخ به وب‌سایت تک‌کرانچ اعلام کرده:

ما به‌زودی و در زمان معرفی این ابزار، جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت. اما به‌طور کل، این ابزار امکان دانلود و خروجی گرفتن از آنچه در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اید را فراهم خواهد کرد.

با این اوصاف باید منتظر باشیم تا جزئیات بیشتری مشخص شوند.

اگر اینستاگرام امکان دانلود تصاویر را بدون فشرده‌سازی و با همان کیفیت نمایش داده شده در این شبکه‌ی اجتماعی فراهم آورد، اپلیکیشن‌های غیررسمی مانند InstaPort، که برای تهیه‌ی خروجی از محتوای ارسالی در اینستاگرام ساخته شده‌اند منسوخ خواهند شد. این یک تغییر مثبت برای کاربران خواهد بود؛ چرا که توسعه‌دهندگانِ برخی از این اپلیکیشن‌ها ممکن است به محتوای ارسالی کاربران و اطلاعاتی نظیر نام کاربری و رمز عبور آن‌ها دست پیدا کرده و از این اطلاعات سوءاستفاده کنند.

 

امکان انتقال داده‌ها می‌تواند برای رشد شبکه‌های اجتماعی که می‌خواهند با اینستاگرام رقابت کنند هم مفید باشد. همچنین، با کمک چنین ابزاری امکان پشتیبان‌گیری از محتوای ارسالی برروی رایانه‌های شخصی یا اپلیکیشن‌های ذخیره‌ی تصویر فراهم خواهد شد. در عین حال، این ویژگی تحلیل ارتباطات اجتماعی و جمع‌آوری داده‌های مربوط به علائق کاربران است که به الگوریتم‌های اینستاگرام اجازه می‌دهد محتوای مرتبط با سلیقه‌ی کاربران را به آن‌ها نشان دهد. این ویژگیِ شخصی‌سازی باعث می‌شود شبکه‌های اجتماعی مشابه توانایی رقابت با اینستاگرام را نداشته باشند.

اگر اینستاگرام می‌خواست زمینه‌ی رقابت را برای شبکه‌های اجتماعی رقیب هموار کند، می‌بایست امکان تهیه‌ی خروجی از داده‌های ارتباطات اجتماعی کاربران را به‌ شیوه‌ای امن فراهم می‌کرد. این داده‌ها می‌توانند به کاربران اجازه دهند در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز افراد مشابهی را پیدا کرده و آن‌ها را دنبال کنند. اما معرفی همین ابزار انتقال اطلاعات نیز به منزله‌ی پیدا شدن کلیدی برای قفل صندوقچه‌ی داده‌های کاربران در اینستاگرام است؛ کلیدی که از مدت‌ها پیش نیاز به آن احساس می‌شد.

 

اپل، گران اما پرطرفدار

 

 

 

«کم می‌فروشم اما گران» این هدفی است که اپل برای خود انتخاب کرده است. بهتر است برای درک این موضوع، کمی به عقب برگردیم؛ زمانی که استیو جابز جرقه‌های اولیه شکل‌گیری این کمپانی را در ذهن خود روشن کرد.

 

سال از آن روز می‌گذرد؛ روزی که جابز برای پروراندن ایده خود به طبیعت پناه برد و هنگامی که بازگشت، تصمیم گرفت نام «اپل» را برای کمپانی خود برگزیند تا از این راه ادای دینی به طبیعت هم کرده باشد. در نهایت در سال ۲۰۰۶ گوشی‌های اپل با نام آیفون به بازار آمد و خرید و فروش گوشی موبایل اپل در کشورهای مختلف اعم از ایران امکان‌پذیر شد.

باید پذیرفت اپل گوشی ارزانی نیست، برخلاف سامسونگ که هدف جامعه آماری خود را همه اقشار قرار داد، آیفون تنها برای «بچه پولدارها» طراحی شد. با این حال اپل با ارائه محصولاتی با کیفیت و دوام بالا، نسل گوشی‌های هوشمند را تغییر داد. چگونه؟ تنها کافی است نگاهی به محصولات سامسونگ قبل و بعد از ظهور آیفون بیاندازید. اپل، ابایی از قیمت بالای محصولات خود را ندارد، چرا که هم خلاقیت را از آن خود کرده است و هم رقیبی برای خود نمی‌بیند. هنوز بحث پیرامون ارجحیت یا عدم ارجحیت آیفون بر اندروید داغ است و این نشان می‌دهد اپل همچنان قدرت‌نمایی می‌کند و خود را پیش چشم هوادارانش خاص نشان می‌دهد. از سوی دیگر، «تفاوت» دلیل اصلی جلب توجه به این کمپانی است؛ «متفاوت فکر کن»، شعار اصلی اپل، خود مهر تاییدی است بر این ادعا. مدیران این شرکت هم متفاوت فکر می‌کنند. مثلا تنوع آیفون‌های موجود در بازار زیاد نیست و مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا شرکت اپل از محصول جدید خود رونمایی کند. اما در مقابل طراحان آیفون‌های جدید در تمام این دوران بیکار ننشستند و مشغول طراحی و ساخت هستند؛ شاید به همین دلیل باشد که اپل هیچ‌گاه رسوایی به بار نیاورده است. در سال ۲۰۱۷، این کمپانی به عنوان ارزشمندترین برند در جهان معرفی شد.

خرید و فروش گوشی موبایل اپل در ایران نیز مثل همه جاهای دنیا آمار زیادی به خود اختصاص داده و قیمت بالای آن، مانع این امر نشده است. تنها کافی است به سایت‌های آنلاین خرید و فروش مانند سایت دیوار مراجعه کنید. مزیت خرید از سایت دیوار، یافتن مدل‌های قدیمی است که با توقف تولید مواجه هستند. در واقع از این راه گزینه‌های بیشتری پیش روی خود خواهید دید، از مدل‌های پایین تا آیفون ۸؛ می‌توانید قیمت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و حتی با صاحب قبلی آیفون گپ بزنید. یادتان نرود گوشی‌های موبایل اپل سخت جان‌تر از آنی هستند که با یک سال کارکردن، بی‌کیفیت شوند. به عنوان مثال در سایت دیوار، یک دستگاه گوشی آیفون ۵ اس، با حافظه داخلی ۱۶ گیگ، به قیمت ۶۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در مقابل آیفون ۸ پلاس ۶۴ گیگابایتی در این سایت ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به حراج گذاشته شده است. مزیت بعدی خرید و فروش گوشی موبایل اپل در سایت دیوار، مجهز بودن تعدادی از گوشی‌های کارکرده به گارانتی است. مثلا یک دستگاه آیفون ۶ با حافظه داخلی ۱۶ گیگ و گارانتی، در این سایت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آگهی شده است.

 

گارتنر: عرضه جهانی کامپیوتر شخصی برای چهاردمین فصل متوالی کاهش یافت

 

 

 

 

به‌ گزارش گارتنر، عرضه‌ی کامپیوتر شخصی در ۱۴ فصل متوالی با کاهش روبرو است و روند نزولی تقاضا برای آن‌ همچنان ادامه دارد.

 

بر اساس پژوهش مؤسسه‌ی گارتنر، بازار کامپیوتر شخصی برای ۱۴ فصل متوالی  با کاهش عرضه روبه‌رو است. هرچند مؤسسه‌ی IDC گزارش می‌دهد که عرضه‌ی جهانی کامپیوتر شخصی در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۸ در مقایسه با مدت مشابه پارسال در یک سطح بوده است؛ اما گارتنر خبر از کاهش عرضه‌ی آن‌ در سه‌ماهه‌ی اخیر می‌دهد. تا اینجا به‌ نظر می‌رسد که وضعیت بازار کامپیوتر در سال جاری تفاوت چندانی با سال‌های گذشته نخواهد داشت.

گارتنر و IDC در تحلیل‌های خود به عوامل مختلف تأثیرگذار در کاهش عرضه‌ی کامپیوتر‌ها در سه‌ماهه‌ی نخست امسال اشاره کرده‌اند؛ از جمله کمبود قطعات و افزایش هزینه‌ی مواد اولیه که منجر به رشد قیمت‌ها شده است. با این حال، تنها عاملی که پیوسته در تمام فصول مؤثر بوده، این است که تقاضا برای کامپیوترها دیگر مثل سابق نیست.

گارتنر

گارتنر برآورد می‌کند که عرضه‌ی جهانی کامپیوتر در سه‌ماهه‌ی نخست امسال با کاهشی ۱.۴ درصدی به ۶۱.۷ میلیون دستگاه رسیده است. ۶ سازنده‌ی برتر کامپیوتر به‌ ترتیب اچ‌پی، لنوو، دل، اپل، ایسوس و ایسر هستند. اپل تنها در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۷ موفق به پشت سر گذاشتن ایسوس شد و به‌تازگی در رتبه‌ی چهارم قرار گرفته است.

همان‌طور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید، گاتنر دریافته است که از بین ۶ سازنده‌ی برتر کامپیوتر، تنها ایسوس و ایسر کاهش عرضه‌ تجربه کرده‌اند؛ اما سقوط هر دوی آن‌ها بزرگ‌تر از رشد رقبایشان بوده است. در اتفاقی نادر، باقی شرکت‌ها رشدی ۶.۶ درصدی تجربه کرده‌اند.

 

شرکت سه‌ماهه نخست ۲۰۱۸

عرضه

سه‌ماهه نخست ۲۰۱۸

سهم بازار (درصد)

سه‌ماهه نخست ۲۰۱۷

عرضه

سه‌ماهه نخست ۲۰۱۷

سهم بازار (درصد)

سه‌ماهه نخست ۲۰۱۸

در مقایسه با ۲۰۱۷ (رشد به درصد)

اچ‌پی ۱۲.۸۵۶ ۲۰.۸ ۱۲.۵۰۵ ۲۰.۰ ۲.۸
لنوو ۱۲.۳۴۶ ۲۰.۰ ۱۲.۳۰۵ ۱۹.۷ ۰.۳
دل ۹.۸۸۳ ۱۶.۰ ۹.۲۷۷ ۱۴.۸ ۶.۵
اپل ۴.۲۶۴ ۶.۹ ۴.۱۹۹ ۶.۷ ۱.۵
ایسوس ۳.۹۰۰ ۶.۳ ۴.۴۵۸ ۷.۱ ۱۲.۵-
ایسر ۳.۸۲۸ ۶.۲ ۴.۱۸۹ ۶.۷ ۸.۶-
دیگران ۱۴.۶۰۹ ۲۳.۷ ۱۵.۶۳۷ ۲۵.۰ ۶.۶
مجموع ۶۱.۶۸۶ ۱۰۰ ۶۲.۵۶۹ ۱۰۰ ۱.۴-

این نتایج نشان می‌دهد که اچ‌پی و لنوو رقابت تنگانگی با یکدیگر دارند. اچ‌پی جایگاه اول را چند فصل پیش از لنوو بازپس‌ گرفت. این شرکت به نحو قابل توجهی در یک روند روبه‌رشد قرار داشته؛ درحالی‌که آهسته‌ترین سرعت رشد متعلق به لنوو بوده است. در مقابل، دل سریع‌ترین رشد را داشته و بیش از همه مشتاق است تا اچ‌پی و لنوو را به‌ زیر بکشد.

میکاکو کیتاگاوا، تحلیلگر ارشد گارتنر، در بیانیه‌ای می‌گوید:

در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۸، تا حدی جابه‌جایی موجودی از سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۷ رخ داده است. در همین زمان، سازندگان به‌ دلیل عرضه‌ی قریب‌الوقوع مدل‌های جدید در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ با پردازنده‌های جدید نسل هشتم اینتل، در تأمین بیش از حد موجودی محتاط بوده‌اند.

IDC

مؤسسه‌ی آی‌دی‌سی برآورد می‌کند که عرضه‌ی جهانی کامپیوتر در سه‌ماهه‌ی نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷، به‌یک اندازه و در حدود ۶۰.۴ میلیون دستگاه بوده است. ۵ سازنده‌ی برتر در پژوهش آی‌دی‌سی، اچ‌پی، لنوو، دل، ایسر و اپل هستند. به گزارش این مؤسسه، جایگاه اپل از رتبه‌ی چهارم در سه‌ماهه‌ی گذشته و همچنین سه‌ماهه‌ی مشابه سال گذشته، یک پله تنزل یافته است.

آی‌دی‌سی و گارتنر هر دو بر سر برتری اچ‌پی، رشد سریع‌تر دل و سقوط ایسر اتفاق نظر دارند. اما آی‌دی‌سی به این نتیجه رسیده که وضعیت لنوو تغییری نکرده و جایگاه اپل نیز تنزل یافته است. بر اساس یافته‌های آی‌دی‌سی، سهم شرکت‌های کوچک‌تر باقی‌مانده کاهش یافته است که در مقایسه با یافته‌های گارتنر باورپذیرتر به‌نظر می‌رسد. ارقام دقیق به شرح زیر است:

شرکت سه‌ماهه نخست ۲۰۱۸

عرضه

سه‌ماهه نخست ۲۰۱۸

سهم بازار (درصد)

سه‌ماهه نخست ۲۰۱۷

عرضه

سه‌ماهه نخست ۲۰۱۷

سهم بازار (درصد)

سه‌ماهه نخست ۲۰۱۸

در مقایسه با ۲۰۱۷ (رشد به درصد)

اچ‌پی ۱۳.۶۷۶ ۲۲.۶ ۱۳.۱۰۸ ۲۱.۷ ۴.۳
لنوو ۱۲.۳۰۵ ۲۰.۴ ۱۲.۳۰۰ ۲۰.۴ ۰.۰
دل ۱۰.۱۹۰ ۱۶.۹ ۹.۵۷۳ ۱۵.۹ ۶.۴
ایسر ۴.۰۸۵ ۶.۸ ۴.۴۲۸ ۷.۳ ۷.۷-
اپل ۴.۰۰۰ ۶.۶ ۴.۲۰۱ ۷.۰ ۴.۸-
دیگران ۱۶.۱۲۸ ۲۶.۷ ۱۶.۷۸۷ ۲۷.۸ ۳.۹-
مجموع ۶۰.۳۸۳ ۱۰۰ ۶۰.۳۹۷ ۱۰۰ ۰.۰

جِی چو، مدیر پژوهش‌های آی‌دی‌سی، در بیانیه‌ای می‌گوید:

کمبود قطعات که تا حدی در کمبود عرضه در سال ۲۰۱۷ تأثیرگذار بود، موجب شد سازندگان برای جلوگیری از افزایش قیمت قطعات، موجودی خود را افزایش دهند. این موجودی اضافه و عدم اطمینان از فروش آن‌ها در سه‌ماهه‌های آتی، موجب نگرانی برخی شد. با این حال، بازار به حرکت در یک مسیر انعطاف‌پذیر ادامه می‌دهد.

 

 

ال‌ جی وی ۳۵ تینک با دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی ارائه می‌شود

 

 

 

 

وب‌سایت اندروید هدلاینز در گزارش جدید خود مدعی شده است که گوشی جدید ال‌جی وی ۳۵ با بهبود مشخصات عرضه خواهد شد.

 

شرکت ال‌جی، خانواده «وی» را در اوایل سال ۲۰۱۸ با عرضه نسخه جدید فبلت وی ۳۰ به‌روزرسانی کرد؛ این مدل که با نام تجاری وی ۳۰ اس تینک به بازار عرضه شده است، از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود عکاسی بهره می‌گیرد؛ اما به‌ نظر می‌رسد که مدل دیگری با سخت‌افزار بهبودیافته ارائه خواهد شد. بر اساس اطلاعاتی که وب‌سایت اندروید هدلاینز منتشر کرده است، گوشی جدید ال‌جی وی ۳۵ تینک به‌عنوان عضو جدید سری «وی» ارائه می‌شود و انتظار داریم که این مدل به صفحه‌نمایش ۶ اینچی فول‌ویژن از نوع اولد مجهز شده باشد؛ ضمن اینکه رزولوشن نمایشگر +Quad HD و نسبت ابعاد صفحه‌نمایش احتمالاً ۱۸ به ۹ خواهد بود.

 

شرکت ال‌جی در نظر دارد دوربین اصلی فبلت جدیدش را بهبود دهد؛ این‌طور که پیدا است، دوربین واید رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل و دیافراگم F1.9 خواهد داشت. در نسل قبل یعنی ال‌جی وی ۳۰ اس تینک (یا وی ۳۰) از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی واید استفاده شده بود. گوشی جدید وی ۳۵ تینک از گوگل لنز پشتیبانی خواهد کرد و ضمن اینکه قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که تشخیص صحنه‌های عکاسی را به‌صورت خودکار امکان‌پذیر می‌کند.

در حال‌ حاضر مشخص نیست حافظه گوشی جدید ال‌جی چه تغییری خواهد یافت؛ وی ۳۰ اس به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و البته نسخه دیگری با همان مقدار حافظه رم و دو برابر فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌شود که با پسوند «پلاس» متمایز شده است. فبلت آینده شرکت کُره‌ای از مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) چهارگانه ۳۲ بیتی بهره خواهد برد و می‌تواند صدای کاربران را از فاصله نسبتاً دور تشخیص دهد؛ آن‌طور که اعلام شده است، جانشین وی ۳۰ می‌تواند صدای کاربران را از فاصله‌ی ۵ متری تشخیص دهد.

شرکت ال‌جی در حال‌ حاضر فبلت وی ۳۵ را در برخی از بازارها عرضه کرده؛ البته وی ۳۵ همان گوشی وی ۳۰ است که در برخی از بازارها با این نام تجاری عرضه می‌شود؛ به همین جهت ممکن است کاربران در تشخیص گوشی‌های جدید ال‌جی با سردرگمی مواجه شوند.

به‌جز وی ۳۵ که ال‌جی برای عرضه آن برنامه‌ریزی کرده است، شرکت کُره‌ای در نظر دارد چند هفته دیگر از جی ۷ تینک (G7 ThinQ) رونمایی کند؛ این مدل به‌عنوان جانشین جی ۶ به بازار عرضه خواهد شد و از بریدگی در بالای نمایشگر بهره می‌گیرد. با این‌حال، وب‌سایت اندروید هدلاینز ادعا می‌کند گوشی ال‌جی وی ۳۵ احتمالاً فاقد بریدگی در بالای صفحه‌نمایش است و طراحی مرسوم‌تر مشابه وی ۳۰ خواهد داشت.

این خبرگزاری همچنین اشاره می‌کند که سری «وی» در سال ۲۰۱۸ با مدل جدید به‌روزرسانی خواهد شد و به همین جهت، ممکن است LG V35 ThinQ توسط شرکت کُره‌ای تا پایان سال عرضه شود. دیگر قابلیت‌های جانشین وی ۳۰ هنوز اعلام نشده است؛ ضمن اینکه نمی‌دانیم گزارش‌ تازه منتشرشده تا چه اندازه صحت دارد.

 

تا چه خبر هفته ی دیگر، بدرود…

منبع: zoomit

گرافیست آشنا به وب ، علاقه مند به تولید محتوا ، مسلط به زبان انگلیسی

پیوستن

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *